کد خبر: 255513
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۹:۰۰
| |

سازمان ملل خواستار برگزاری انتخاباتی معتبر در بنگلادش شد

در آستانه برگزاری انتخابات سراسری روز یکشنبه‌ در بنگلادش، دبیرکل سازمان ملل خواستار محیطی عاری از خشونت، ارعاب و فشار شد تا اجازه برگزاری یک انتخابات صلح آمیز، معتبر و جامع را بدهد.

سازمان ملل خواستار برگزاری انتخاباتی معتبر در بنگلادش شد
کد خبر: 255513
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: تمامی شهروندان بنگلادشی از جمله اقلیت‌ها و زنان باید در استفاده از حقشان برای شرکت در انتخابات احساس امنیت و اعتماد داشته باشند.

شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش از حزب حاکم ‌لیگ عوامی به دنبال سومین دوره متوالی نخست‌وزیری است، در حالی که رقیب اصلی‌اش برای این سمت یعنی خالده ضیا، نخست‌وزیر سابق بنگلادش و رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون «ناسیونالیست بنگلادش»، همچنان به اتهامات فساد در زندان به سر می‌برد؛ اتهاماتی که به گفته وی با انگیزه سیاسی مطرح شده‌اند.

بر اساس گزارشات خبری، درگیری‌های سیاسی تاکنون جان دو تن از کارمندان کمپین‌های انتخاباتی را گرفته و چندین تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: جامعه مدنی و ناظران انتخاباتی باید به طور کامل مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند نقش خود را در این روند ایفا کنند.

در حالی که حزب ناسیونالیست بنگلادش انتخابات سال 2014 میلادی را تحریم کرده بود، در حال‌ حاضر اعلام کرده است که در انتخابات امسال که یازدهمین انتخابات پارلمانی ملی بنگلادش محسوب می‌شود، شرکت خواهد کرد.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر تعهد این سازمان بین‌المللی برای حمایت از یک بنگلادش صلح‌آمیز و دموکراتیک تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها