کد خبر: 241461
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۲:۵۲:۰۰
| |

وزیر مشاور امارات در امور خارجه:

امارات اختلافات با قطر را بی‌تاثیر بر شورای همکاری خلیج فارس دانست

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنانی درباره شورای همکاری خلیج فارس گفت که امارات با قطر مشکل دارد اما تلاش شده که این اختلافات بر شورای همکاری خلیج فارس تاثیر نگذارد.

امارات اختلافات با قطر را بی‌تاثیر بر شورای همکاری خلیج فارس دانست
کد خبر: 241461
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۶ ۱۲:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر لؤلؤه خاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر درباره شورای همکاری خلیج فارس و نقش آن در رفع بحران منطقه به ویژه بحران قطر، گفت: ابوظبی با دوحه مشکل دارد اما ما تمام تلاشمان را کردیم که این مشکل بر شورای همکاری خلیج (فارس) تاثیر نگذارد. ما در این شورا همکاری نظامی داریم که بر اختلافات سیاسی‌مان با قطر تاثیری نمی‌گذارد.

وی افزود: عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان و یوسف بن علوی، همتای عمانی خود در دیداری که داشتند بر نقش اساسی شورای همکاری و قدرت آن برای عبور از بحران قطر تاکید کردند.

قرقاش در ادامه اظهار کرد: میان ساکنان منطقه خلیج (فارس) یک احساس مشترک نسبت به این شورا و ضرورت حفظ دستاوردهای آن وجود دارد.

لؤلؤه خاطر پیشتر گفته بود که شورای همکاری خلیج فارس همچنان از نقش مهمی در منطقه برخوردار است اما باید تغییراتی در منشور آن صورت گیرد و نهادهای این شورا نیز باید بازسازی شوند.

الجبیر نیز پیشتر درباره مساله تحریم قطر تاکید کرده بود: ما مشکلاتی با قطر داریم اما همکاری‌های امنیتی با دوحه ادامه دارند و ائتلاف استراتژیک خاورمیانه هرگز تحت تاثیر اختلافات دیپلماتیک قرار نخواهد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها