کد خبر: 649432
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۱۰:۲۹
| |

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز؛ دلار ۶۰ هزار تومان می‌شود؟

جو بازار ارز در روز سه‌شنبه همانند روز دوشنبه، بیشتر خریدار بود تا فروشنده. تحلیلگران بازار ارز، روند قیمت دلار را تا پایان سال صعودی و تا محدوده ۵۵ هزار تومانی پیش‌بینی کرده بودند؛ اما به نظر می‌رسد اگر سیاست‌گذار اقدام به ارزپاشی نکند، این رشد پلکانی برای شکستن سقف ۶۰ هزار تومان ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز؛ دلار ۶۰ هزار تومان می‌شود؟
کد خبر: 649432
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۹:۱۰:۲۹

کارشناسان اقتصادی بارها تاکید کرده‌اند که ماه‌های پایانی سال، روزهای پرتلاطمی برای بازار ارز است؛ زیرا دست بازارساز برای کنترل بازار و ارزپاشی بسته‌تر خواهد شد. تحلیلگران بازارهای مالی، محدوده ۵۲ هزار تومانی را کف قیمت دلار می‌دانند و معتقدند، دلار تمایلی به کاهش قیمت ندارد و در روند صعودی افتاده است.

به گزارش تجارت نیوز، جو بازار ارز در روز سه‌شنبه همانند روز دوشنبه، بیشتر خریدار بود تا فروشنده. تحلیلگران بازار ارز، روند قیمت دلار را تا پایان سال صعودی و تا محدوده ۵۵ هزار تومانی پیش‌بینی کرده بودند؛ اما به نظر می‌رسد اگر سیاست‌گذار اقدام به ارزپاشی نکند، این رشد پلکانی برای شکستن سقف ۶۰ هزار تومان ادامه داشته باشد.

گفتنی است بانک مرکزی سیاست‌ تثبیت را همچنان پابرجا می‌داند و از رشد قیمت دلار در روزهای اخیر به‌عنوان شوک‌های موقتی یاد می‌کند. نهاد پولی کشور معتقد است که این افزایش قیمت‌ها موجب انحراف کوتاه‌مدت نرخ ارز از هدف‌گذاری بانک مرکزی می‌شود. بانک مرکزی مدعی‌است، تلاش دولت بر حفظ ثبات بازار ارز متمرکز است.

به نظر می‌رسد علاوه بر اثر اخبار نامساعد سیاسی هفته گذشته، کسری بودجه دولت سبب افزایش نرخ تورم و به دنبال آن بالا رفتن نرخ دلار می‌شود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، تنها راه‌ حل بنیادین و اصولی برای کنترل و کاهش نرخ تورم، رفع کسری بودجه از طریق افزایش درآمدهای عمومی دولت و کاهش هزینه‌هاست. باید توجه داشت، کسری بودجه دولت زمینه استقراض از بانک مرکزی را فراهم می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها