کد خبر: 647899
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۵۰:۱۷
| |

ابراز نگرانی روزنامه شهرداری تهران از افزایش قیمت دلار

روزنامه همشهری نوشت: برخی از کارشناسان معتقدند چون به‌طور طبیعی قیمت ارز همبستگی مستقیمی با نرخ تورم در بلندمدت دارد نمی‌توان انتظار داشت قیمت ارز با کاهش زیادی مواجه شود.

ابراز نگرانی روزنامه شهرداری تهران از افزایش قیمت دلار
کد خبر: 647899
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ۰۸:۵۰:۱۷

روزنامه همشهری نسبت به افزایش قیمت دلار ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش همشهری، با وجود رشد قیمت دلار ظرف ۲ روز گذشته تحت‌تأثیر اخبار غیراقتصادی، کارشناسان نوسان‌های قیمت ارز را ناشی از عوامل دیگری هم می‌دانند. برخی تحلیلگران بر این باورند که در روزهای پایانی سال حجم تقاضا برای ارز افزایش می‌یابد و این خود محرکی برای رشد قیمت دلار است درنتیجه با فروکش کردن تقاضا قیمت هم افت خواهد کرد و رشد قیمت پایدار نخواهد بود.

این روزنامه سپس نوشت: برخی از کارشناسان معتقدند چون به‌طور طبیعی قیمت ارز همبستگی مستقیمی با نرخ تورم در بلندمدت دارد نمی‌توان انتظار داشت قیمت ارز با کاهش زیادی مواجه شود. میثم رادپور کارشناس ارزی در این‌باره می‌گوید: از سال۹۲ به بعد، همبستگی نرخ ارز با تورم یک به یک شد؛ یعنی هر یک واحد تورم، یک واحد افزایش نرخ ارز را به‌دنبال دارد. به هر شکل، رکود تورمی اجازه نمی‌دهد که قیمت ارز کاهش پیدا کند یا اینکه برای دوره‌های قابل اعتنایی اجازه تثبیت را به آن بدهد. قیمت ارز در ایران از شرایط طبیعی پیروی نمی‌کند و در این فضا، کنترل نرخ ارز با سیاست‌های پولی و مالی هم ممکن نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها