کد خبر: 649043
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

چرا قیمت دلار بالا رفت؟ جبران کسری بودجه دولت یا افزایش ریسک‌‌های سیاسی؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران معتقدند که رشد قیمت ارز در بازه زمانی ذکر شده می‌تواند به دلیل رشد سطح مخارج دولت و مساله کسری بودجه باشد. چرا که عموما کسری بودجه دولت از ماه‌های انتهایی پاییز نمایان شده و در ماه‌های پایانی سال جبران پولی کسری بودجه موجب رشد نرخ ارز می‌شود.البته شدت‌یافتن ریسک‌های سیاسی نیز عامل دیگررشد دلار است.

چرا قیمت دلار بالا رفت؟ جبران کسری بودجه دولت یا افزایش ریسک‌‌های سیاسی؟
کد خبر: 649043
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد علت رشد قیمت دلار در ماه‌های اخیر را بررسی کرده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی‌ها حاکی از آن است که عموما بازار دلار در نخستین ماه زمستان نوسانات چشمگیری را تجربه می‌کند. نمودار بازدهی شاخص ارزی در دی ماه 7 سال اخیر نشان می‌دهد که به غیر از سال 1398، اسکناس آمریکایی زمستان‌های خود را با رشد یا افت قیمت‌های چشمگیر آغاز کرده است. رکورد افزایشی این مقایسه در اختیار دی ماه 1397 با حدود 16 درصد رشد و رکورد کاهشی آن نیز در ماه نخست زمستان 1399 با افت قیمتی معادل 13.55 درصد است.

این روزنامه یادآور شده است: تحلیلگران معتقدند که رشد قیمت ارز در بازه زمانی ذکر شده می‌تواند به دلیل رشد سطح مخارج دولت و مساله کسری بودجه باشد. چرا که عموما کسری بودجه دولت از ماه‌های انتهایی پاییز نمایان شده و در ماه‌های پایانی سال جبران پولی کسری بودجه موجب رشد نرخ ارز می‌شود.البته شدت‌یافتن ریسک‌های سیاسی نیز عامل دیگررشد دلار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها