پشت‌پرده مهندسی انتخابات اتاق بازرگانی؛ صدور کارت عضویت برای اهالی سینما و تلویزیون

روزنامه فرهیختگان نوشت: براساس اسناد به دست آمده، 77 کارت عضویت در اتاق بازرگانی به نام 77 هنرمند از رشته‌های موسیقی، بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون و سایر اهالی هنر صادر شده است.

پشت‌پرده مهندسی انتخابات اتاق بازرگانی؛ صدور کارت عضویت برای اهالی سینما و تلویزیون
کد خبر: 597928
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۲۰:۱۰:۲۱

روزنامه فرهیختگان مدعی مهندسی انتخابات در بزرگ‌ترین نهاد خصوصی اقتصاد ایران یعنی انتخابات اتاق بازرگانی شده است و نوشته: در اتاق بازرگانی تهران و رشت تعداد زیادی کارت عضویت برای مهندسی انتخابات به‌نام هنرمندان، پیک‌موتوری‌ها، کارمندان خدماتی و امثال آن صادر شده است

به گزارش فرهیختگان، براساس اسنادی که «فرهیختگان» به آن دست یافته، 77 کارت عضویت در اتاق بازرگانی به نام 77 هنرمند از رشته‌های موسیقی، بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون و سایر اهالی هنر صادر شده است. در بین نام‌هایی که کارت عضویت اتاق بازرگانی برای آنها صادر شده می‌توان به افراد صاحب‌نامی همچون خانم ف.آ و خانم س.آ و ن.ا (بازیگر)، آقای م.م و خانم ه.آ (هر دو خواننده)، آقای ح.آ بازیگر و آقای ا.آ مجری مشهور اشاره کرد. البته در کنار این هنرمندان که ظاهرا تعدادی از آنان چندان هم سرشناس نیستند، به اسامی خاص هم می‌رسیم، یکی از آن اسامی خاص دو فرزند پسر یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات سال 1392 است.

در ادامه این گزارش آمده است: نگاهی به اسنادی که به دست «فرهیختگان» رسیده نشان می‌دهد 1. آدرس محل کسب‌وکار افرادی که کارت عضویت دریافت کرده‌اند (شرط اعطای کارت عضویت) ساختمان شماره سه اتاق بازرگانی تهران واقع در خیابان میرزای‌شیرازی (خانه تشکل‌ها طبقه سوم) بوده، 2. نکته عجیب دیگر پرداخت حق عضویت اغلب این هنرمندان با یک یا دو کارت بانکی صورت گرفته و 3. مورد سوم هم اینکه زمان صدور این کارت‌های عضویت بهمن و اسفند 1398 و تیرماه 1400 بوده و زمان تمدید کارت‌ها نیز شهریور 1401 است. این سه مورد شائبه استفاده از کارت‌های عضویت در اتاق برای مهندسی انتخابات آتی اتاق بازرگانی را تقویت می‌کند.

روزنامه فرهیختگان در پایان به تکرار این روش در اتاق بازرگانی رشت نیز اشاره کرده و نوشته است: براساس اسنادی که به دست «فرهیختگان» رسیده، صدور کارت عضویت برای 56 نفر در اتاق بازرگانی رشت از طریق شماره کارت بانکی یکی از اقوام درجه یک رئیس اتاق بازرگانی رشت صورت گرفته است. طبق این اسناد، نزدیکی زمانی کارت کشیدن‌ها برای پرداخت حق عضویت دریافت کارت‌ها بسیار قابل تامل بوده و نشان از مهندسی عاملان آن است. نکته جالب توجه دیگر اینکه، درحالی هزینه‌های دریافت 52 کارت عضویت از 56 کارت با کارت بانکی یکی از اقوام درجه یک رئیس اتاق بازرگانی رشت پرداخت شده و هزینه 4 کارت دیگر نیز با کارت بانکی دیگری حساب شده است. قرار داشتن این تعداد کارت عضویت در دست یک نفر درحالی است که براساس آخرین آمارها تا تاریخ 14 تیرماه 1400 کل کارت عضویت‌های این اتاق بازرگانی 236 کارت بوده است. به عبارتی، نزدیک به 24 درصد از کارت‌های عضویت توسط هادی تیزهوش‌تابان دریافت شده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها