کد خبر: 597408
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۲۰:۵۶
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کسی مدیرعاملی خانه سینما را گردن نمی‌گیرد!

اگر اساسنامه خانه سینما را ملاک قرار دهیم ، مدیرعامل خانه سینما می بایست حداکثر ظرف سه ماه بعد از انتخاب هیات مدیره و رییس هیات مدیره انتخاب شود ولی همچنان خبری از مدیرعامل نیست .

کسی مدیرعاملی خانه سینما را گردن نمی‌گیرد!
کد خبر: 597408
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۲۰:۵۶

مدیرعامل خانه سینما کیست؟ چه کسی قرار است مسئولیت مهمترین نهادصنفی سینمای ایران را به عهده بگیرد؟ پرسشی که همچنان بعد از گذشت مدتها پاسخی برای آن نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، بیشتر از پنج ماه از انتخابات شانزدهمین دوره خانه سینما (هیات مدیره و رییس هیات مدیره خانه سینما) می گذرد اما هنوز  از انتخاب  معرفی مدیرعامل خانه خبری نیست. 

اگر اساسنامه خانه سینما را ملاک قرار دهیم ، مدیرعامل خانه سینما می بایست حداکثر ظرف سه ماه  بعد از انتخاب هیات مدیره و رییس هیات مدیره انتخاب شود ولی همچنان خبری از مدیرعامل نیست . 

اگرچه دراین مدت محمدمهدی عسگرپور به عنوان رییس هیات مدیره مسئولیت خانه سینما را بر عهده دارد، اما به هر حال خانه سینما نیاز به مدیر عامل دارد. از آنجایی که عسگرپور از سه زاویه، وظایف کلیدی در سینما دارد -دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین، مدیرعامل خانه هنرمندان و رییس هیات مدیره خانه سینما-به نظر می رسد، در این شرایط، انتخاب هر چه سریع‌تر مدیرعامل خانه سینما، برای رسیدگی هرچه بیشتر به وضعیت اعضا این تشکل، اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است.

شنیده های خبرنگار« اعتماد »حاکی از این است که هیات مدیره و رییس هیات مدیره برای انتخاب شخص مدیرعامل خانه سینما در چند ماه گذشته تلاش های زیادی انجام داده اند و افراد خاصی را گزینش کردند، حتی هیات مدیره تلاش داشت مدیرعامل این دوره خانه سینما از میان جوانان انتخاب شود، اما به دلیل رکود اقتصادی، بیکاری و  اوضاع معیشتی نامناسب حاکم بر کشور ،گزینه های انتخابی حاضر به قبول مسئولیت نمی شوند چرا که نمی خواهند در این شرایط خود را در معرض انتقادات تند وتیز  قرار دهند.

به هر حال خانه سینما نزدیک به شش هزار عضو دارد و این اعضا در شرایط فعلی نیاز به رسیدگی دارند اما از آنجایی که هیات مدیره خانه سینما برای انتخاب مدیرعامل حساسیت زیادی دارد، در این مورد کمی احتیاط  می کند. 

باید صبر کنیم و ببینیم در  ماه های آینده چه کسی سکان دار  و مدیرعامل خانه سینما می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها