رئیسی در جلسه علنی مجلس:

ما هم نسبت به تورم فعلی ناراحتیم؛ شاهد کاهش 19 واحدی تورم هستیم

رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس تاکید کرد: ما هم نسبت به تورم فعلی ناراحت هستیم و در حال حاضر هم شاهد کاهش نوزده واحد تورم هستیم. ما امروز ۸/۹ درصد کاهش بیکاری داریم.

ما هم نسبت به تورم فعلی ناراحتیم؛ شاهد کاهش 19 واحدی تورم هستیم
کد خبر: 591030
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۷:۰۴

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان تقدیم بودجه ۱۴۰۲ گفت: بخشی از بودجه که مربوط به بخش شرکت‌ها بود اول آبان ماه تقدیم مجلس شد. لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۵ دی ماه تقدیم شد. بخش احکام قبلا تقدیم مجلس شد چرا که تصمیم گرفته شده بررسی بودجه دو مرحله‌ای باشد که با رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان تصویب شد. بخش احکام قبلا ارسال شده است و جداول هم امروز تقدیم خواهد شد. 

به گزارش ایلنا، رئیس جمهور تاکید کرد: سعی شد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مطابق ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص برنامه هفتم توسعه باشد. البته که سیاست‌ها در شهریور ماه ابلاغ شد. دوستان ما در تیرماه تدوین بودجه را آغاز کردند و شهریور ماه برنامه توسعه هفتم ابلاغ شد که همان زمان هم بودجه از این سیاست‌ها الهام گرفت. 

وی ادامه داد: سیاست‌های برنامه هفتم توسعه یکسال و نیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده بود که بعد از این تاریخ به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد و ایشان تنفید کردند. در حال حاضر هم بعد از تدوین بودجه دوستان در حال تدوین برنامه هفتم هستند که بعد از بودجه تقدیم مجلس خواهد شد. برنامه هفتم با نگاه به برنامه‌های گذشته تدوین خواهد شد و باید ببینیم که چرا برنامه‌های قبلی اجرا نشده است.

رئیس قوه مجریه یادآور شد: در برنامه هفتم مقام معظم رهبری نکاتی را ابلاغ کردند که ما درصدد هستیم آن‌ها را اعمال کنیم. یکی از نکات این بود که نکات دائمی از احکام سالانه جدا شوند که ماهم سعی کردیم این اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: ما هم نسبت به تورم فعلی  ناراحت هستیم و در حال حاضر هم شاهد کاهش نوزده واحد تورم هستیم. ما امروز ۸/۹ درصد کاهش بیکاری داریم. افزایش اشتغال طبق آمار در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رخ داده است و از وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، عقب نیستیم. به مردم وعده دادیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم که نزدیک به این عدد محقق شد.

خبر در حال تکمیل می باشد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها