کد خبر: 590194
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۵:۳۵:۲۹
| |

پورابراهیمی:

برای کسری بودجه فکری نکنید، روند افت ارزش پول ملی ادامه خواهد یافت/اکنون با استمرار تورم مواجهیم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: فرض کنید که فردا توافق شد اما اگر برای کسری بودجه فکری نکنید، روند افت ارزش پول ملی ادامه خواهد یافت و اولین اولویت ما باید فکری برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار همت کسری بودجه باشد.

برای کسری بودجه فکری نکنید، روند افت ارزش پول ملی ادامه خواهد یافت/اکنون با استمرار تورم مواجهیم
کد خبر: 590194
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۵:۳۵:۲۹

محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست با تجار و بازرگانان هرمزگان در اتاق بازرگانی بندرعباس حضور یافت.

به گزارش فارس، صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلی در این جلسه را می خوانید:

*از آقای آشوری و آقای رییسی دو نماینده مردم استان قدردانی می کنم که دغدغه‌مندانه درباره مسائل و موضوعات اقتصادی استان با بنده پیگیر بودند.

*هر ماه به یک استان کشور می‌روم تا بفهمیم در کشور چه می‌گذرد چون مصوب کردن مسائل بدون نظارت در شان مجلس نیست و گاه در سفرها مسئولان عالی کشور را با خود همراه می‌کنیم تا خروجی مناسبی حاصل شود.

*این روال من این است که مسئولان مربوطه اقتصادی در سفرها با ما همراه باشند تا بتوانیم دغدغه فعالان هر بخش را شنیده و با بحث در مورد آن، مسائل را حل و رفع کنیم ولی تاکید شد که بنده به تنهایی بیایم و اطاعت کردم البته رول بهتر آن بود که با پیش گزارشی به استان می‌آمدیم ولی حال برای تصمیم‌گیری درست در این باره، جلسه‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس ترتیب خواهیم داد و لااقل ۳ موضوع اصلی را به خروجی برسانیم.

*در تقویت بخش خصوصی اصلاح قانون اتاق بازرگانی را در دستور کار قرار داده ایم و هدف آن است که بخش خصوصی را در اقتصاد کشور تقویت کنیم تا نقش واقعی ایفا کند.

*پیش نویس آن تهیه و دوشنبه آینده جلسه خواهیم داشت تا آن را نهایی و به صحن مجلس بیاوریم،  پیشنهاد داد که پیش نویس را که بیش از ۲۰۰ ساعت در کمیته و کمیسیون برای آن وقت گذاشته‌ایم را به اتاق بازرگانی بندرعباس بدهیم تا نقطع نظرات خودتان را مطرح و بیان کنید و هر حکمی که بخش خصوصی بدهد در این متن پیش نویس خواهیم آورد تا در کمیسیون مطرح و نهایی و راهی صحن کنیم‌

*این تورم معاول اقداماتی است اما علت برخی دیگر از تغییرات نیز شد و به جز مشکلاتی که می‌بینید و کاهش قدرت خرید مردم را بدنبال داشته، تاثیرات نرخ ارز در اقتصاد ملی است.

*تحریم‌ها بر اقتصاد کشور بی تاثیر نبوده و حتی می توانست فرصت آفرین نیز باشد اما فارغ از اینها، مهم ترین عامل در مسائل کاهش ارزش پول ملی، مسائل مرتبط با اقتصاد درونی و ناترازی‌های اقتصادی کشور بود و ناترازی بودجه از اصلی‌ترین آن است و دولت باید در بودجه سال آینده برای رفع ناترازی اقدام کند.

*در دولت آقای هاشمی رکورد تورم زده شد اما در سال‌های بعد آن کاهش یافت اما اکنون با استمرار تورم مواجهیم.

*فرض کنید که فردا توافق شد اما اگر برای کسری بودجه فکری نکنید، روند افت ارزش پول ملی ادامه خواهد یافت و اولین اولویت ما باید فکری برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار همت کسری بودجه باشد.

*نرخ مالیات از واحدهای تولیدی را در در برنامه هفتم به تدریج کاهش خواهیم داد و درست آن نیز همین است که مالیات بر سوداگری را جایگزین و فعالیت های کشور و نقدینگی را به سمت گردشگری، تولید، تجارت و ... سوق دهیم و کاهش نرخ مالیات از بنگاه‌های تولیدی در همین راستاست.

*ما باید ممیز محوری را حذف و سامانه محوری را جایگزین کنیم و در این دولت نیز باید در این زمینه زمان خواسته‌اند و باید سریع تر فکری برای آن کرد چرا که اکنون معادل همین مقدار مالیاتی که دریافت می‌شود، فرار مالیاتی وجود دارد.

*بزودی در این زمینه جلسات ویژه‌ای با دولت خواهیم داشت تا سیاست‌های جدید را بررسی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها