کد خبر: 578507
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۵:۲۶:۲۷
| |

پورابراهیمی:

باید اقدامات مناسبی در مجلس در حوزه فضای مجازی برای امنیت مردم صورت گیرد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید افراد نسبت به مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌کنند و بار حقوقی که برای آن را در نظر گرفته می‌شود آشنا شوند و سپس اظهارات بدون اعتبار و غیر مستند را منتشر کند.

باید اقدامات مناسبی در مجلس در حوزه فضای مجازی برای امنیت مردم صورت گیرد
کد خبر: 578507
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۵:۲۶:۲۷

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص اقدامات مجلس برای فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 

*مجلس شورای اسلامی اقدام جدی برای تصویب قانون و مقررات برای حقوق افراد در فضای مجازی را در دستور کار دارد و این مسأله یکی از ضروریات است.

*اظهارنظرهایی که در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح کشور توسط افرادی که در جایگاه‌ها و مناصب علمی، سیاسی و مدیریتی هستند، صورت می‌گیرد بسیار مهم و تاثیر گذار است و می‌تواند سرمنشأ بسیاری از اقدامات و اتفاقات مهم باشد.

*برخی افراد بدون منبع و مدرک معتبر و مستند، مسائل و موضوعاتی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند که از اساس کذب است و متاسفانه این امر به یک رویه ناصواب در فضای مجازی تبدیل شده است.

*باید افراد نسبت به مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌کنند و بار حقوقی که برای آن را در نظر گرفته می‌شود آشنا شوند و سپس اظهارات بدون اعتبار و غیر مستند را منتشر کند.

*دستگاه قضا باید بر مبنای آن نسبت به استیفای حقوق کسانی که در فضای مجازی مورد ظلم قرار گرفته‌اند، ورود کند و یکی از خلأهای جدی ما همین مسأله است که باید تدابیر لازم در این خصوص توسط مجلس شورای اسلامی اندیشیده شود.

*برای امنیت و منافع مردم باید اقدامات مناسبی در حوزه فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد و قوانین مهم و تاثیرگذاری به تصویب برسد.

*با توجه به آماده بودن طرح فضای مجازی در مجلس، با تهیه لایحه‌ای از سوی دولت و ارسال آن به مجلس می‌توان نسبت به تصویب قوانین مناسب، اقدامات لازم را انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها