توصیه‌ روزنامه اقتصادی به رئیسی؛ فاز «رهنمود» درمانی در بازار خودرو جواب نمی‌دهد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اگر دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور می‌خواهند بخش خودرو را از جمع پایگاه‌های «فضاسازی» حذف کنند، بهتر است از فاز «رهنمود»درمانی خارج و وارد مرحله اقدامات عملی با چاشنی منطق و اصول اقتصادی شوند.

توصیه‌ روزنامه اقتصادی به رئیسی؛ فاز «رهنمود» درمانی در بازار خودرو جواب نمی‌دهد
کد خبر: 589041
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۳:۵۱:۵۰

روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به اظهارت اخیر رئیسی که گفته بود «بازار خودرو به محل فضاسازی علیه دولت تبدیل شده است» به دولت توصیه کرد اگر می‌خواهد بخش خودرو را از جمع پایگاه‌های فضاسازی جمع کند بهتر است از فاز رهنمود درمانی خارج شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، با در نظر گرفتن سیاست‌های دولت (نه فقط دولت سیزدهم بلکه دولت به معنای عام) در بخش خودرو، چیز عجیبی نیست که صنعت و بازار خودرو به محلی برای فضاسازی علیه دولت تبدیل شود. دولت سیزدهم نیز با وجود آنکه قطعا می‌داند ریشه چالش‌ها در صنعت و بازار خودروی کشور چیست، خواسته یا ناخواسته گام بلندی در راستای حل آنها بر نمی‌دارد و اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا و آزادسازی واردات نیز به شکلی ناقص و غیر‌حرفه‌ای انجام شده و طبعا اثرگذاری لازم را نخواهند داشت. بنابراین اگر دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور می‌خواهند بخش خودرو را از جمع پایگاه‌های «فضاسازی» حذف کنند، بهتر است از فاز «رهنمود»درمانی خارج و وارد مرحله اقدامات عملی با چاشنی منطق و اصول اقتصادی شوند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها