کد خبر: 583439
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۸:۲۱:۳۸
| |

نفت کاهشی شد

قیمت نفت برنت در بازار جهانی با 87 سنت کاهش به 86 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید.

نفت کاهشی شد
کد خبر: 583439
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۸:۲۱:۳۸

نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت در چین و افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی باعث کاهش قیمت نفت تا پایین‌ترین رقم طی 2 ماه گذشته شده‌است.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 87 سنت معادل 0.99 درصد کاهش به 86 دلار و 75 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 87 سنت معادل 1.9 درصد کاهش 79 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های منفی در روز جمعه به حدود پایین‌ترین رقم از 27 سپتامبر رسیدند و دومین کاهش قیمت هفتگی خود را ثبت کردند. قیمت نفت خام برنت 9 درصد و نفت آمریکا 10 درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافت.

 کمبود عرضه نفت خام به اروپا تا حدی آرام شده چون پالایشگاه‌های این قاره تلاش کردند قبل‌از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی علیه روسیه در پنجم دسامبر ذخایر خود را پر کنند. این تحریم‌ها بازار فیزیکی نفت در سرتاسر اروپا، آفریقا و آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد.

 اما بازار گازوئیل هنوز با کمبود مواجه است و آمریکا و اروپا برای دریافت بشکه‌های بیشتر رقابت می‌کنند. با این‌که چین صادرات گازوئیل خود را در ماه اکتبر نسبت‌به سال گذشته 2 برابر کرده و به 1.6 میلیون تن رسانده اما این رقم بسیار کم‌تر از 1.73 میلیون تن صادرشده در ماه سپتامبر بوده‌است.

 تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته و انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره باعث بالا رفتن ارزش دلار شده‌است. بدین ترتیب خرید کالاهایی که بر مبنای دلار محاسبه می‌شوند برای سرمایه‌گذاران گران‌تر می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها