روند کاهشی قیمت نفت ادامه دارد

قیمت هر بشکه نفت برنت در بازار جهانی با 2 سنت کاهش به 92 دلار و 63 سنت رسید.

روند کاهشی قیمت نفت ادامه دارد
کد خبر: 581834
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۱۰:۴۰:۲۲

قیمت نفت پس از سه روز کاهش چشمگیر که تحت تاثیر تجدید محدودیتهای کرونایی در چین روی داد، در معاملات روز پنج شنبه تقریبا ثابت بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با دو سنت کاهش، به ۹۲ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری بیش از شش درصد و وست تگزاس اینترمدیت بیش از هفت درصد کاهش داشته است.

قطب تولید گوانگژو که شهری با جمعیت ۱۹ میلیون نفر است، روز پنج شنبه بیش از ۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا تا ۹ نوامبر را گزارش کرد که سومین آمار روزانه بالای این سطح بود. به میلیون‌ها سکنه گوانگژو روز چهارشنبه اعلام شد تست کووید ۱۹ بدهند و یک منطقه این شهر، قرنطینه شد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا روز جاری منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این شاخص، کندی نرخ تورم ماهانه و سالانه را نشان دهند. در این صورت، ممکن است بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را آهسته کند که برای رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت، مثبت خواهد بود.

عامل دیگری که مانع افزایش قیمت‌های نفت شد، افزایش ذخایر نفت آمریکا بود. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت این کشور، هفته گذشته به میزان ۳.۹ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. با این حال، ذخایر بنزین به میزان ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال ۲۰۱۴ رسید. ذخایر سوخت‌های دیگر هم ۵۰۰ هزار بشکه کاهش داشت.

در این بین، منابع متعدد مطلع اظهار کردند: شرکت آرامکوی سعودی دستکم به چهار مشتری پالایشگاهی در شمال آسیا اعلام کرده است حجم قراردادی کامل نفت در دسامبر را دریافت خواهند کرد. این تولیدکننده سعودی با وجود تصمیم اوپک پلاس برای کاهش هدف تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، میزان عرضه نفت به آسیا را تغییر نداده است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در زمان اعلام تصمیم کاهش تولید اوپک پلاس در اکتبر، گفته بود کاهش واقعی عرضه به میزان حدود یک تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز است.

آرامکوی سعودی در پی نشانه‌های تقاضای ضعیفتر، قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت برای دسامبر به آسیا را ۴۰ سنت در هر بشکه نسبت به ماه پیش کاهش داد، اما قیمت فروش به مشتریان اروپایی را افزایش داد و قیمت فروش به آمریکا را بدون تغییر نگه داشت.

بر اساس گزارش رویترز، ویویک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث در یادداشتی برای مشتریان این بانک پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه چهارم امسال که بازارها با اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه از پنجم دسامبر، محدودیت عرضه بیشتری پیدا می‌کنند، به حدود ۹۵ دلار خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها