کد خبر: 578240
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۳۶:۳۹
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

کسب و کار زنان در فضای مجازی در معرض نابودی است

دنیای اقتصاد نوشت: کسب‌وکارهای خانگی و کوچک و مشارکت اقتصادی زنان هر دو قربانی پاندمی کرونا بودند. البته کرونا تنها تهدید مشاغل خرد و خانگی نبود. در هفته‌های گذشته نیز این نوع مشاغل به دلیل قطعی و اختلال‌های مکرر اینترنت در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

کسب و کار زنان در فضای مجازی در معرض نابودی است
کد خبر: 578240
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۳۶:۳۹

روزنامه دنیای‌ اقتصاد با تحلیل آخرین آمارها، وضعیت نوسانی اشتغال زنان را بررسی و از شوکی که قطعی اینترنت و فیلترینگ بر مشاغل زنان وارد کرده، نوشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در یک دهه اخیر اشتغال زنان در ایران، با نوسانات قابل توجهی روبه‌رو بوده است. به نظر می‌رسد «تحریم‌های اقتصادی» و «کرونا» دو عامل اثرگذار بر کاهش میزان مشارکت اقتصادی زنان و افت سهم اشتغال آنان در بازار کار بوده‌اند. حال باید عامل سوم، یعنی اختلال اینترنتی نیز به آنها افزوده شود. مطابق برآوردها، زنان سهم قابل توجهی در مشاغل فضای اینترنت داشتند که تحولات هفته‌های اخیر، ضربه جدیدی به اشتغال آنها وارد کرده است. 

کسب‌وکارهای خانگی و کوچک و مشارکت اقتصادی زنان هر دو قربانی پاندمی کرونا بودند. البته کرونا تنها تهدید مشاغل خرد و خانگی نبود. در هفته‌های گذشته نیز این نوع مشاغل به دلیل قطعی و اختلال‌های مکرر اینترنت با چالش مواجه شده و حتی در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها