کد خبر: 576585
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۲:۴۹:۴۴
| |

روزنامه شهروند:

فیلترینگ کسب‌وکارهای اینترنتی را با چالش‌ جدی روبه‌رو کرده است

شهروند نوشت: شبکه‌های اجتماعی بستر بیش از 200هزار فروشنده‌اند که با ارائه کالا و خدمات کسب درآمد می‌کنند. کسب‌وکارهایی که موضوع فیلترینگ و قطعی اینترنت آنها را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.

فیلترینگ کسب‌وکارهای اینترنتی را با چالش‌ جدی روبه‌رو کرده است
کد خبر: 576585
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۲:۴۹:۴۴

روزنامه شهروند گزارشی از تاثیر محدودیت‌ها و کندی اینترنت بر کسب‌وکارهای مجازی دارد و با تعدادی که بر بستر اینستاگرام فعالیت می‌کنند و از این راه درآمد دارند مصاحبه کرده و از اثر فیلترینگ و کندی اینترنت بر زندگی آنان نوشته است.

به گزارش شهروند، در سالی که گذشت مرکز آمار ایران از 11میلیون نفری گفت که از طریق کسب‌وکار مجازی درآمد داشتند. آماری که حکایتگر این مسأله بود که حدود 9میلیون از این افراد اینستاگرام را محل کسب خود انتخاب کرده‌اند. این رقم یعنی چیزی حدود 83درصد جمعیت 11میلیون نفری. مراجع معتبر هم از 200 تا 300هزار فروشنده اینترنتی در ایران خبر دادند. البته حدود 50هزار فروشنده در سایت‌های فروش در حال فعالیت‌اند. شبکه‌های اجتماعی هم بستر بیش از 200هزار فروشنده‌اند که با ارائه کالا و خدمات کسب درآمد می‌کنند. کسب‌وکارهایی که موضوع فیلترینگ و قطعی اینترنت آنها را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است. چالشی که استارت‌آپ‌ها هم از آن در امان نمانده‌اند. به گفته علی توسلی این میزان خسارت نتیجه اختلال‌های چند روزه اینترنت است. توسلی گفته بود که ارائه‌دهندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی، تاکسی‌های آنلاین و امثال آنها از اختلال اینترنت در چند روز گذشته 500میلیارد تومان زیان کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها