کد خبر: 577951
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۴۶:۰۴
| |

صادرات گاز فرانسه به آلمان آغاز شد

بعد از حمله روسیه به اوکراین و تحریم این کشور از طرف اتحادیه اروپا، کشورهای این اتحادیه با مشکل انرژی رو به رو شده اند و همین موضوع باعث شده تا فرانسه صادرات گاز خود را به آغاز کند.

صادرات گاز فرانسه به آلمان آغاز شد
کد خبر: 577951
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۴۶:۰۴

فرانسه برای اولین بار تحت یک قرارداد همبستگی انرژی با هدف کاهش بحران چند ماهه در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا یعنی آلمان، صادرات گاز طبیعی به این کشور را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه ای که توسط اپراتور شبکه گاز فرانسوی جی‌آرتی گاز GRTgaz در روز پنجشنبه منتشر شد، خط لوله‌ای که این دو کشور را در روستای مرزی اوبرگایلباخ Obergailbach فرانسه به هم متصل می کند، پمپاژ اولیه روزانه 31 گیگاوات ساعت را شروع کرده است.

بر اساس داده‌های وزارت انتقال انرژی فرانسه، انتظار می‌رود این میزان در نهایت به حداکثر روزانه 100 گیگاوات ساعت افزایش یابد که کمتر از 2 درصد کل مصرف گاز آلمان محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش، تنها خط اتصال بین فرانسه و آلمان در این روستا ابتدا برای انتقال گاز به فرانسه ساخته شد، اما طرفین تغییرات لازم را برای معکوس کردن جریان ایجاد کردند.

ماه گذشته این کشورها قرارداد همبستگی انرژی را امضا کردند و فرانسه متعهد شد در تامین گاز به آلمان کمک کند. در مقابل، انتظار می رود آلمان نیز در صورت نیاز به فرانسه کمک کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت: اگر همبستگی اروپایی و بازار یکپارچه و متحد در حال حاضر نداشتیم، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، گفت: این نشانه خوب و مهمی از همبستگی اروپاست و نشان می‌دهد که با روحیه همبستگی می‌توان حتی مسائل فنی دشوار را نیز حل کرد.

فرانسه کمتر از آلمان تحت تأثیر کاهش واردات انرژی از روسیه قرار دارد، چرا که بیشتر نیازهای گاز این کشور توسط نروژ و از طریق تامین گاز طبیعی مایع تامین می شود.

اتحادیه اروپا در حال حاضر با یک بحران شدید انرژی دست و پنجه نرم می کند، به طوری که قیمت گاز به سطوح بی سابقه ای رسیده و تورم کلی را افزایش داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها