کد خبر: 565839
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۱۳:۰۲
| |

وزیر تحول زیست محیطی دولت ایتالیا:

انتظار سهمیه‌بندی گسترده گاز در زمستان را نداریم

یک وزیر ارشد دولت ایتالیا مدعی شده چنانچه روسیه صادرات گاز به اروپا را قطع کند کشورش ذخایر گاز کافی برای پیشگیری از کمبود گاز در اختیار دارد.

انتظار سهمیه‌بندی گسترده گاز در زمستان را نداریم
کد خبر: 565839
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۱۳:۰۲

روبرتو سینگولانی، وزیر تحول زیست محیطی دولت ایتالیا امروز چهارشنبه گفت، کشورش در صورتی که روسیه جریان صادرات گازش را به اروپا قطع کند تا پایان زمستان امسال ذخایر گاز کافی به منظور پیش گیری از کمبود گاز در اختیار دارد و انتظار دست زدن دولت ایتالیا به سهمیه بندی در ابعادی گسترده را ندارد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز نوشت، ایتالیا در طی تابستان مشغول تقویت ذخایر گازی خود بوده و امید دارد که تا پایان سال جاری میلادی یا قبل از آن بتواند ۹۰ درصد یا میزان بیشتری از ظرفیت ذخیره گازی خود را پر کرده باشد.

سینگولانی تاکید کرد، اگر روسیه در ابتدای زمستان جریان تامین گاز را قطع کند این ذخیره گازی ایتالیا تنها تا ماه فوریه مکفی است.

او در کنفرانسی خبری اظهار داشت:در صورت بدتر شدن وضعیت منابع تامین گاز ما می توانیم یک برنامه شدیدتر صرفه جویی در مصرف را تهیه کنیم اما در حال حاضر مساله امنیت انرژی تضمین شده است.

ایتالیا بعد از حمله به اوکراین به سراغ انعقاد چند سری توافق در راستای کاستن از اتکایش به گاز روسیه رفته و هم کنون الجزایر منبع رده اولش برای واردات گاز است.

روسیه از امروز چهارشنبه در اقدامی که نشان از تشدید رویارویی مسکو و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی دارد تحویل گاز به اروپا را کاهش داد که این کار را برای این بلوک به منظور پر کردن ذخایرش پیش از فرارسیدن موعد گرمایشهای زمستانی سخت تر می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها