کد خبر: 573864
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۹:۳۱:۳۵
| |

نرخ مالیات حساب‌های تجاری چقدر است؟

نرخ مالیات در نظر گرفته شده برای حساب‌های تجاری براساس صنف و مشاغل آن دارنده حساب تجاری محاسبه می‌شود.

نرخ مالیات حساب‌های تجاری چقدر است؟
کد خبر: 573864
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۰۹:۳۱:۳۵

رییس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی همچنین برای نرخ مالیات در نظر گرفته شده برای حساب‌های تجاری گفت: به نوع فعالیت تجاری افراد بستگی دارد و نرخ مالیات براساس صنف و مشاغل آن دارنده حساب تجاری محاسبه می‌شود و این نرخ برای پزشکان و دلالان خودرو متفاوت است. 

به گزارش ایلنا، وی درباره تعیین تکلیف حساب فردی که صندوق‌های خانوادگی برای قرعه‌کشی وام‌ها یا جمع آوری شارژ‌های واحدها در برج‌ها و مجتمع‌ها را مدیریت می‌کند، تاکید کرد: ممکن است در این موارد ماهانه 35 میلیون پول جمع آوری شده با تراکنش 100 یا بیشتر از 100 تعداد به حساب فرد اداره کننده این موارد واریز شود در این شرایط افراد می‌توانند با مدارک و مستندات به ادارات سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند و موضوع را توضیح دهند و این حساب را از حساب تجاری خارج کنند.

موحدی بک نظر گفت: در راستای تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری که یکی از مصوبات این دستورالعمل است نیاز بود که یک قاعده‌گذاری انجام شود که مبنای تشخیص حسا‌ب‌های تجاری مشخص شود. یکی از قواعد در نظر گرفته شده این است که دو شرط به طور همزمان اعمال شود. یعنی  به طور همزمان یک فردی 35 میلیون تومان یا بیشتر ورودی به حساب خود داشته باشد که این ورودی در قالب 100 تراکنش و بیشتر از آن تحقق پیدا کرده باشد. در این صورت آن حساب، تجاری تلقی خواهد شد و مبتنی بر آن رسیدگی‌های مالیاتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: البته احیانا اگر کسی اعتراضی داشته باشد و ورودی و تراکنش‌هایش مشمول استثنائات بود می‌تواند با ارایه مدارک و مستندات به ادارات امور مالیاتی مراجعه کند تا با اثبات غیرتجاری بودن حساب خود، ابهامات مالیاتی رفع کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها