کد خبر: 563771
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۴:۰۳:۰۶
| |

فاطمی امین، وزیر صمت:

تیبا تا پایان تیر ماه از خط تولید خارج می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که تا پایان تیرماه امسال خودروی تیبا و به‌تدریج خودروهای سمند، پژو ۴۰۵ و ساینا از خط تولید خارج خواهد شد.

تیبا تا پایان تیر ماه از خط تولید خارج می‌شود
کد خبر: 563771
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۴:۰۳:۰۶

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در خاتمه نشست هم‌اندیشی برگزیدگان روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: نقشه راه صنعت خودرو از سه مرحله تشکیل شده که در مرحله نخست، ثبات تولید و کاهش خودروهای ناقص کف پارکینگ ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، وی بیان داشت: امروز تعداد خودروهای ناقص به کمتر از ۲۲ هزار دستگاه رسیده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد ۱۷۰ هزار دستگاه بود و نشان دهنده روند بسیار خوب تولید است.

فاطمی امین یادآور شد: در این زمینه، هم شاهد تکمیل خودروهای ناقص هستیم و هم اینکه دیگر خودروی ناقص تولید نمی شود؛ به طور مثال ایران خودرو از ابتدای خرداد ماه خود را ماه هیچ خودرویی را به صورت ناقص تولید نکرده است و این مهم یکی از مولفه های ارتقای کیفی خودروها است.

وی ادامه‌داد: وزارت صمت از قبل نیز اعلام کرده بود که چند خودرو از جمله پژو ۴۰۵، سمند و تیبا که پلتفرم‌های قدیمی دارند و نمی توان روی کیفیت این خودروها مانور داد باید با توقف تولید مواجه شوند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در این زمینه با توافق با سازمان ملی استاندارد ایران، خودروهایی که از قبل برایشان سفارش و تقاضا وجود داشته به تعداد مشخصی تولید خواهند شد و بعد از آن دچار توقف می‌شوند؛ به طور مثال تیبا از اواخر تیرماه با توقف تولید مواجه می شود.

مشوق‌های ویژه برای واردات خودروهای اقتصادی

وی بیان‌داشت: اگر در سال جاری خودروسازان به صورت دو شیفت کار کنند ظرفیت مونتاژ به اندازه سه‌میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه وجود دارد، اما سال گذشته تنها ۹۰۰ هزار دستگاه تولید شد.

فاطمی‌امین اضافه کرد: یکی از دلایلی که از ظرفیت‌های موجود تولید موجود به خوبی استفاده نمی‌شود نبود محصول و خودروهای متناسب با تقاضای جامعه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از خلاهای صنعت خودروسازی ما نبود محصولات اقتصادی است، در این زمینه ایران خودرو از اواخر سال گذشته به دنبال تولید محصولی اقتصادی برای عرضه به بازار است.

وی تاکید کرد: ما در وزارت صنعت نیز مشوق‌های ویژه ای برای واردات خودروهای اقتصادی پیش‌بینی کرده‌ایم و همچنین از خودروسازان برای تولید این خودروها برنامه خواسته ایم.

وزیر صمت همچنین خاطرنشان کرد: آیین نامه واردات خودرو در دستور کار دولت است.

تداوم مبارزه با کالاها و پدیده قاچاق

فاطمی امین در ادامه در خصوص جلسه امروز خاطرنشان کرد: امروز از برگزیدگان روز صنعت و معدن و همچنین شرکت های پیشرو دعوت کردیم تا به بیان چالش ها، مشکلات و مطالبات خود بپردازند.

وی بیان داشت: از جمله نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد مقابله با کالای قاچاق بود که وزارت صمت این مبارزه را از ۱۵ فروردین ماه امسال با قطعات یدکی خودرو، لوازم خانگی، مواد دخانی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی آغاز کرده است و این مبارزه تداوم خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امروز در حوزه فولاد شاهده قیمت ها و همچنین دسترسی و تامین مناسبی به ویژه در ورق‌های فولادی هستیم؛ یعنی نسبت به ۹ ماه پیش، هم قیمت ها با ثبات همراه شده و هم دسترسی های مناسبی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اکنون عمده چالش در حوزه مواد پتروشیمی است که در این راستا وزارت نفت نیز همکاری خوبی را آغاز کرده است و در تلاشیم با همان شیوه هایی که بازار فولاد مدیریت شد و یک ثبات نسبی را در آن شاهدیم، همان ابزارها را در مواد و محصولات پتروشیمی دنبال کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها