کد خبر: 551376
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۸:۵۴:۲۳
| |

آیت‌الله نوری همدانی:

بهبود وضع معیشت وظیفه اول دولت باشد

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلیدخدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و گفت: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی حل شود.

بهبود وضع معیشت وظیفه اول دولت باشد
کد خبر: 551376
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۸:۵۴:۲۳

به گزارش روز چهارشنبه دفتر آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار حجت الله عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم، افزود: باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.

مرجع تقلید شیعیان به برنامه های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و اضافه کرد: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن کردن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این ها سفارش و تاکید های فراوانی کرده است حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای دستورات اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امیر مومنان (ع) به مالک فرمودند ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

آیت الله نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسوولان و دست اندرکاران نظام تصریح کرد: حضرت امیر مومنان علی (ع) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می کردند، از این رو سران حکومت باید مقایس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی ها آگاه باشند.

وی در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: مسوولان باید از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی های موجود می توانند از سختی ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

گفتنی است از برنامه ها و دیدارهای احتمالی دیگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان قم هنوز خبری مخابره نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها