کد خبر: 542670
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۹:۲۱:۱۴
| |

در دیدار وزیر راه و شهرسازی با رئیس جمهور آذربایجان مطرح شد:

تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل
کد خبر: 542670
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۹:۲۱:۱۴

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رییس ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور که به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌بود، روز گذشته با «الهام علی‌یف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، رییس جمهور آذربایجان در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اظهار خرسندی از توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور گفت: گشایش‌های سرزمینی در جمهوری آذربایجان فرصت مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای ایجاد کرده است.

وی با خرسندی از همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور گفت: امضای تفاهم نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و مناطق غربی جمهوری آذربایجان از مسیر خاک ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این گذرگاه جدید گشایش‌های جدیدی در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل و انرژی ایجاد کند.

وی افزود: مطمئن هستیم این مسیر، گذرگاه بین‌المللی مهمی برای منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق آزاد شده‌ی جمهوری آذربایجان گفت: از آغاز فعالیت شرکت‌های کشور دوست، ایران در امر بازسازی مناطق آزاد شده‌ کشورمان خرسندیم.

در این جلسه همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به الهام علی‌یف گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه‌های جدید دو کشور و اتمام طرح‌های در دست اجرا شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها