کد خبر: 528635
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۱۹:۰۷
| |

رستم قاسمی وارد بغداد شد/ قفل خط آهن شلمچه-بصره باز می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی برای دیدار با همتای عراقی خود وارد بغداد شد تا زمینه‌های مختلف همکاری دو کشور را در بخش‌های حمل و نقلی مورد بررسی قرار بدهد.

رستم قاسمی وارد بغداد شد/ قفل خط آهن شلمچه-بصره باز می‌شود؟
کد خبر: 528635
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۹:۱۹:۰۷

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته ۴ دی وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و مورد استقبال طالب بایش سرپرست فنی وزارت حمل و نقل عراق قرار گرفت.

به گزارش  وزارت راه و شهرسازی،وزیر راه و شهرسازی ایران دیشب همچنین با سرپرست فنی وزارت حمل و نقل عراق و دیگر مسئولان وزارت حمل و نقل عراق از جمله مدیرکل شرکت راه آهن عراق و مدیر کل اداره برنامه ریزی عراق، راه‌های توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف مانند راه آهن و انتقال و تبادل تجربیات در جریان سفرها و دیدارهای مقامات دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این دیدار، قاسمی وزیر راه و شهرسازی از این سفر رسمی و تلاش‌های فوق‌العاده دولت عراق برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی و تحکیم روابط بین دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در سفر چهار روزه خود به عراق قرار است افزون بر دیدار با همتای عراقی خود، با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و برخی استانداران عراق از جمله، نجف، کربلا، بابل، القادسیه و بصره دیدار کند.

اجرای پروژه ریلی خط آهن شلمچه به بصره از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی کشورمان در سفر به عراق است.

گفتنی است پیش از این آخرین بار محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ برای گشودن قفل احداث پروژه راه آهن شلمچه-بصره به طول ۳۲ کیلومتر سفر کرده بود که این تلاش‌ها و مذاکرات تا کنون نتیجه چندانی در پی نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها