کد خبر: 528332
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۰:۱۹
| |

ترس بازار نفت از اُمیکرون ریخت/ نفت 76 دلار شد

در حالی که تمرکز بازار نفت به گام های بعدی اوپک پلاس معطوف شده است، هر بشکه نفت در بازار 76.18 دلار فروخته شد.

ترس بازار نفت از اُمیکرون ریخت/ نفت 76 دلار شد
کد خبر: 528332
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۱۴:۴۰:۱۹

قیمت نفت برنت پس از سه روز افزایش، در معاملات ضعیف تعطیلات کاهش یافت، اما در مسیر ثبت یک هفته افزایشی قرار گرفت، در عین حال بازار بر گام‌های بعدی اوپک پلاس و تاثیر اُمیکرون متمرکز شده است.

به گزارش فارس،هر بشکه نفت برنت با 67 سنت کاهش 76.18 دلار فروخته شد. نفت برنت روز پنج شنبه افزایش 2.1 را ثبت کرده بود و اکنون در مسیر ثبت افزایش هفتگی حدود 4 درصدی قرار دارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 3 سنت افزایش 73.79 دلار معامله شد.

بازارهای آمریکا امروز برای تعطیلات کریسمس بسته شد.

قیمت نفت طی این هفته به علت نگرانی در مورد تاثیر اُمیکرون که به شدت سرایت پذیر است بر اقتصاد جهان، افزایش یافت.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «وضعیت بازار، وضعیت یک بازار معمولی در تعطیلات است.»

«با توجه به اینکه ترس از اُمیکرون ریخته است، تمرکز بازار به نشست ژانویه اوپک پلاس معطوف شده است.»

چن افزود سازمان تاز مانی که قیمت نفت بالای 70 دلار در هر بشکه بماند، کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، احتمالا به تصمیم خود برای افزایش تولید 400 هزار بشکه‌ای نفت خام در ماه در نشست بعدی خود ادامه خواهند داد.

این نشست قرار است در 4 ژانویه برگزار شود. اما هنوز برخی سرمایه گذاران در مورد افزایش شمار مبتلایان محتاط هستند.

اُمیکرون روز پنج شنبه در سراسر جهان پیشرفت کرد و کارشناسان بهداشتی هشدار دادند، با وجود اینکه دو شرکت داروسازی می‌گویند، واکسن هایشان در برابر اُمیکرون ایمنی ایجاد می‌کند و همچنین با وجود اینکه خطر کمتری در بستری شدن در بیمارستان دارد، اما نبرد با کووید 19 هنوز تمام نشده است.

هرجا این سویه دیده شده است، شمار مبتلایان افزایش یافته و این نشان از اعمال محدودیت‌های جدید در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، یونان دارد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرعامل بخش تحقیقات در بازار سهام نیسان گفت: «اما با توجه به افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا، نفت روند مثبتی را در پیش گرفته زیرا انتظار می رود که برخی صنایع سوخت خود را از گاز گران به نفت تغییر دهند.»

قیمت گاز طبیعی مایع آسیایی (LNG) در این هفته با وجود تقاضای ضعیف افزایش یافت زیرا بالا رفتن ریسک در بازار گاز اروپا همچنان به عنوان یک عامل تعیین جهت قیمت گذاری به شمار می‌رود.

قیمت گاز در اروپا در روز چهارشنبه بار دیگر رکورد زد و به رقمی بی‌سابقه در تاریخ این قاره رسید.

بورس بین قاره‌ای لندن اعلام کرد: قیمت گاز طبیعی در اروپا به ازای هر هزار 1000 مترمکعب به 2150 دلار رسید که بالاترین قیمت گاز در تاریخ این قاره به شمار می‌‌رود.

همچنین زیرساخت گاز اروپا  اعلام کرد استفاده از ذخایر زیر زمینی گاز در اروپا بار دیگر رکورد جدیدی زده است.

برداشت از ذخایر زیرزمینی اروپا از 775.2 میلیون مترمکعب فراتر رفت که نه تنها بالاترین سطح از آغاز فصل استفاده از وسایل گرمایشی در اروپا از اکتبر 2021 به شمار می‌رود، بلکه بالاترین سطح از زمانی است که GIE شروع به ثبت آمار کرده است.

از زمانی که آلمان راه اندازی خط لوله نورد استریم 2 را به تعویق می اندازد، اروپا شاهد رشد بی‌ سابقه‌ ای در قیمت انرژی بوده است؛ برلین دلیل این تعویق را نگرانی از عدم رعایت مقررات اتحادیه اروپا عنوان می‌کند. با وجود مخالفت شدید ایالات متحده، لهستان و اوکراین با ساخت این خط لوله، آلمان اصرار دارد که این تاخیر سیاسی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها