کد خبر: 526936
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۱:۳۵:۵۷
| |

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اعلام کرد:

تأثیر اومیکرون بر تقاضای نفت محدود است

اوپک با ابراز خوش‌بینی به شرایط تقاضای نفت در سال 2022 اعلام کرد که تأثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا بر آن محدود خواهد بود.

تأثیر اومیکرون بر تقاضای نفت محدود است
کد خبر: 526936
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۱:۳۵:۵۷

اعتمادآنلاین| سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه (22 آذرماه) در گزارش ماهانه‌اش پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سه ماه نخست سال 2022 را افزایش داد و با پایبندی به جدول زمانی خود درباره بازگشت مصرف نفت به سطوح پیش از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که گونه اومیکرون تأثیر اندکی بر تقاضا خواهد داشت.


به گزارش ایسنا،این دیدگاه خوش‌بینانه اوپک در حالی مطرح شد که قیمت نفت تا حدی از کاهش ماه گذشته بهبود یافته است، با این حال، سازمان بهداشت جهانی معتقد است سویه اومیکرون خطر جهانی بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست سال 2022 به‌طور میانگین ​​به 99 میلیون و 130 هزار بشکه در روز برسد که یک میلیون و 110 هزار بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی ماه گذشته این سازمان است.

در این گزارش، اوپک با حفظ پیش‌بینی خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2020، آن را 4 میلیون و 150 هزار بشکه در روز اعلام کرد. پیش‌بینی رشد امسال نیز بدون تغییر باقی ماند.


انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سه ماه سوم سال 2022 مطابق با پیش‌بینی ماه گذشته از مرز 100 میلیون بشکه در روز فراتر رود. بر اساس گزارش اوپک، مصرفی گاز آخرین بار در سال 2019 بیش از 100 میلیون بشکه در روز بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها