معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

22 هزار میلیارد تومان یارانه برای آرد و نان در کشور پرداخت شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همدان گفت: 22 هزار میلیارد تومان سالانه دولت یارانه آرد و نان پرداخت می کند تا مردم نان ارزان در دسترس داشته باشند.

22 هزار میلیارد تومان یارانه برای آرد و نان در کشور پرداخت شد
کد خبر: 421590
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۴:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| یزدان سیف تصریح کرد: دولت محدودیتی برای نان مردم ندارد، اما باید صیانت شود و آرد یارانه دار در مسیر درست مصرف شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع 150 هزارتن شکر خبر داد و گفت: به تازگی این میزان با نرخ 6300 تومان برای خانوار و 6700 تومان برای صنف و صنعت توزیع شد.

سیف اضافه کرد: از اسفند 300 هزارتن روغن و 250 هزارتن برنج از طریق شرکت بازرگانی دولتی در سطح کشور توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ذخایر کشور در زمینه کالاهای اساسی کافی است، افزود: کمبودی وجود ندارد و مردم عجله ای برای خرید ندارند و این نشانه آرامش در بازار است‌.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدبیر ویژه دولت برای شتاب گرفتن پرداخت بهای گندم تا امروز 13 هزار و 100 میلیارد تومان به کشاورزان کشور پرداخت شده و این روند ادامه دارد.

سیف اظهار کرد: تا امروز 6 میلیون و 300 هزار تن گندم در سراسر کشور از کشاورزان به صورت قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خرید گندم تا امروز رشد 9 درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تولید گندم وضعیت خوبی در کشور داریم و فراوانی این محصول در همه استانها دیده می شود.

سیف افزود: از اسفند سال 96 تشویق به خرید کالاهای اساسی وجود داشت اما با گذشت دو سال و اندی نه تنها قحطی ندیدیم بلکه تجربه فراوانی را در دوران کرونا کسب کردیم که در دنیا کم نظیر بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها