کد خبر: 368481
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

با توجه به برنامه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی باید به آنها بودجه داده شود/ بودجه بر مبنای عملکرد می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود/ دریافت بودجه با لابی یعنی هدررفت پول

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید با توجه به برنامه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی به آنها بودجه داده شود. دریافت بودجه با لابی شرکت‌ها یا وزارتخانه‌ها در دولت و مجلس نمی‌تواند توسعه کشور را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید تمام توان خود را برای نوشتن بودجه مبتنی بر عملکرد به کار ببندیم.  

با توجه به برنامه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی باید به آنها بودجه داده شود/ بودجه بر مبنای عملکرد می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود/ دریافت بودجه با لابی یعنی هدررفت پول
کد خبر: 368481
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بختیار، نماینده خوانسار و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم تصویب قانون مبتنی بر عملکرد گفت: سال‌هاست بحث بودجه مبتنی بر عملکرد مطرح بوده و سال گذشته این کار در بودجه شروع شد تا ما بتوانیم بودجه عملیاتی و مبتنی بر عملکرد داشته باشیم. در این شرایط با توجه به میزان کارکرد دستگاه‌ها در سال قبل به آنها بودجه می‌دهیم و اهداف بودجه ملاک قرار می‌گیرد.

بودجه بر مبنای عملکرد می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود

او ادامه داد: برای مثال در بودجه سال 99 با توجه به عملکرد دستگاه‌ها در سال 98 بودجه داده می‌شود. بودجه بر مبنای عملکرد می‌تواند موجب حرکت کشور به سمت پیشرفت شود. برای تنظیم بودجه سال 99 هم در کمیسیون‌های تخصصی و هم در کمیسیون تلفیق به دنبال بودجه مبتنی بر عملکرد هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به لابی‌های برخی از شرکت‌ها برای دریافت بودجه گفت: باید با توجه به برنامه وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی به آنها بودجه داده شود. دریافت بودجه با لابی شرکت‌ها یا وزارتخانه‌ها در دولت و مجلس نمی‌تواند توسعه کشور را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید تمام توان خود را برای نوشتن بودجه مبتنی بر عملکرد به کار ببندیم.

دریافت بودجه با لابی یعنی هدررفت پول

بختیار با انتقاد از لابی شرکت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها برای دریافت بودجه تاکید کرد: اگر بودجه‌ای با لابی‌گری تخصیص داده شود، قطعاً هدررفت پول را به دنبال دارد و بودجه در جای خود هزینه نمی‌شود. بنابراین راه این است که بودجه بر اساس عملکرد دستگاه‌ها پرداخت شود و لابی‌ها تاثیری در دریافت بودجه نداشته باشد.

او به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر در تنگنای جدی بودجه‌ای به سر می‌بریم و امروز شرایط بسیاری سختی در کشور داریم. بنابراین باید بتوانیم بودجه را به شکلی پایه‌گذاری کنیم و قانون آن را بنویسیم که مبتنی بر عملکرد باشد. دولت هم در تخصیص بودجه باید رعایت کند بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها برای آنها بودجه در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها