کد خبر: 222997
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۲:۰۴:۰۰
| |

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان اعلام کرد:

ابطال 8 پروانه وکالت در استان کرمان

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان گفت: شکایاتی نسبت به عملکرد وکلا وجود دارد و در سال گذشته حدود 8 حکم ابطال پروانه داشتیم و 22 فقره پرونده منجر به حکم محکومیت شده است.

ابطال 8 پروانه وکالت در استان کرمان
کد خبر: 222997
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید شعبانی رئیس کانون وکلای دادگستری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون وکالت سال 97 از نیمه مهر ماه آغاز می‌شود اظهارداشت: روز 9 دی روز برگزاری آزمون در کرمان است که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد 70 نفر وکیل از طریق این آزمون جذب می‌شوند گفت: این تعداد در کمیسیونی مرکب از رئیس کانون وکلا، رئیس کل دادگستری و رئیس دادگاه انقلاب و براساس نیاز استان تعیین می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان هزار و 153 نفر وکیل پایه یک دادگستری داریم که 706 نفر آقا و 447 نفر وکیل خانم هستند بیان کرد: 257 نفر کارآموز وکالت داریم که در حال کارآموزی هستند که از این تعداد 170 نفر آقا و 87 نفر خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته پرونده وکالت حدود 80 نفر تودیع شد افزود: حدود 200 نفر از وکلای استان پرونده خود را تمدید نکردند که عمده دلیل آن نبود درآمد کافی است.

شعبانی با بیان اینکه واحد معاضدت قانون اقدامات خوبی انجام داده و در اداره زندان، دادسرا و خود کانون دفتر داریم که مشاوره و یا وکالت را برای کسانی که وضعیت مالی ندارند رایگان انجام می‌دهد گفت: این پرونده‌ها از طریق معرفی‌نامه بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 400 فقره پرونده معاضدتی و 500 فقره وکالت تسخیری در کانون تشکیل و پیگیری شده است بیان کرد: شکایاتی نسبت به عملکرد وکلا وجود دارد و در سال گذشته حدود 8 حکم ابطال پروانه داشتیم و 22 فقره پرونده منجر به حکم محکومیت شده است.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کرمان با بیان اینکه بیشتر تخلفات وکلا در بحث مالی است گفت: سال قبل سهمیه استان کرمان در آزمون وکلا 50 نفر بوده است که از طریق آزمون جذب و در حال گذراندن دوره کارآموزی هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها نهادی که در کشور هر ساله حدود سه هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و درآمدزایی برای دولت هم دارد کانون وکلا است افزود: وکلا حتما باید سه روز در دفتر حضور داشته و دفتر به روی مراجعین باز باشد و الزام است که پرونده‌های معاضدتی و تسخیری نیز داشته باشند.

شعبانی با بیان اینکه همه وکلای استان کرمان عضو کانون وکلا هستند گفت: موسسات حقوقی همچنان چالش استان است و اداره ثبت هم فقط مجوز صادر می‌کند و در ادامه نظارتی بر آنها ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌ها با این موسسات از باب پیشگیری برخورد شده است بیان کرد: تصمیم موردی با موسسات حقوقی مشکلی را حل نمی‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها