کد خبر: 222580
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۲:۰۰
| |

استفاده از مصالح نامرغوب در ۳ پروژه عمرانی

معرفی ناظران متخلف به مراجع ذی‌ربط

استفاده از مصالح نامرغوب در 3 پروژه عمرانی لرستان، انتقاد استاندار لرستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را در پی داشت.

معرفی ناظران متخلف به مراجع ذی‌ربط
کد خبر: 222580
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۶:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بررسی تخلفات صورت گرفته در استفاده از مصالح نامرغوب در 3 پروژه عمرانی لرستان، از مباحث مطرح شده در جلسه شورای فنی استانداری لرستان بود.

علیرضا خرمی در شورای فنی استانداری لرستان در سخنانی با اشاره به مشکلات فنی در دو پروژه راه و شهرسازی لرستان، اظهار داشت: مقرر بود که راه و شهرسازی برای بازسازی خسارات ناشی از سیلاب دو پل «شترمل» و «کرگز» بخش شاهیوند در شهرستان دوره چگنی اقدام کند.

استفاده از بتن و مصالح نامرغوب در پروژه های راه و شهرسازی

وی با بیان اینکه فروردین ماه امسال این دو پروژه از سوی کمیته نظارت مورد بازدید قرار گرفت، عنوان کرد: همچنین اول خرداد ماه امسال شورای فنی مصوبه ای برای این موضوع داشت، طبق مصوبه قرار شد که اداره کل راه و شهرسازی ضمن برخورد با عوامل خاطی پروژه نسبت به رفع ایرادات و نواقص پروژه اقدام کند و ظرف دو ماه نتایج را به دبیرخانه شورای فنی اعلام کند.

دبیر شورای فنی استانداری لرستان، بیان داشت: این پروژه ها با توجه به عملکرد سازه ای، یک سازه بتن غیر مسلح هستند، اطلاعات موافقت نامه ای و پیمان پروژه پل «شترمل» مربوط به ابتدای 96 بوده و پیش بینی خاتمه آن نیز سال گذشته بوده است.

خرمی با بیان اینکه این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصدی است، گفت: این پروژه با استفاده از بتن غیر مسلح احداث شده، بدون آرماتور است، کمیته نظارت اعلام کرده که باید محاسبات لرزه ای و سازه ای آن انجام و ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به پل «کرگز» بخش شاهیوند در شهرستان دوره چگنی، عنوان کرد: در این پروژه نیز از مصالح نامرغوب، سنگ کاری غیر اصولی و ... استفاده شده که دستور تخریب آن را به دستگاه اعلام کرده ایم.

اعلام خطر برای ساختمان غیر اصولی یک کتابخانه

دبیر شورای فنی استانداری لرستان گفت: مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص این دو پل ضمن برخورد با عوامل خاطی پروژه، نسبت به رفع ایرادات و نواقص بر اساس مشخصات فنی و کارگروه نظارت اقدام و نتیجه را ظرف دو ماه به دبیرخانه شورای فنی اعلام کند، همچنین کارفرما موظف شد که از طریق مشاور ذی صلاح نسبت به بازنگری و کنترل عملکرد سازه ای و لرزه ای پل اقدام کند و نتایج به همراه نقشه ها، مشخصات فنی، برداشت های نقشه برداری و ... به دبیرخانه شورای فنی اعلام شود.

خرمی همچنین با اشاره به پروژه ساختمان کتابخانه حضرت مهدی(عج) خرم آباد نیز بیان داشت: وجود خاک نباتی و آلی، نشست های محوطه، استفاده از مصالح نامناسب، ترک خوردگی های افقی و عمودی، فرسودگی مصالح فولادی، عدم اجرای اصولی و ... از جمله نواقص فنی این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه در مقطعی بهره برداری شده است، گفت: کمیته نظارت از این پروژه و ساختمان بازدید کرد و از سال 92 شروع به اعلام گزارش خطر در رابطه با این پروژه کردیم.

استاندار لرستان: نباید به راحتی از تخلفات گذشت

سید موسی خادمی استاندار لرستان در این جلسه با بیان اینکه باید با خاطیان این پروژه ها برخورد شود، اظهار داشت: در این رابطه خونسرد نباید برخورد کرد، به این راحتی نباید از تخلفات گذشت.

وی با بیان اینکه چند هزار پروژه در لرستان در حال اجرا است، عنوان کرد: ممکن بوده که ما این پروژه ها را نبینیم و تمام شود، باید نظارت بر این پروژه ها بیشتر شود.

استاندار لرستان ادامه داد: بالاخره پول مردم است، این پول ها با بدبختی به دست می آید و در این تنگنای مالی اینگونه نباید خراب شود.

خادمی بیان داشت: پیمانکار نیز که اقدام بازسازی می کند از پول جامعه این کار را انجام می دهد، نظارت ها باید در این رابطه بیشتر شود.

ناظران متخلف به هیئت تخلفات اداری معرفی شوند

علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر مناقصه های پروژه ها دو مرحله ای برگزار می شود، گفت: یک مرحله پیمانکار از نظر فنی بررسی می شود که سوابق خوبی داشته باشد، اما ناظر در هر مرحله ای متوجه تخلف شد باید کار را متوقف کند و صبر نکند که کمیته نظارت به این موضوع ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه ناظر در مراحل مختلف پروژه متوجه تخلف شد باید کار را متوقف کند و دستور تخریب بدهد، ادامه داد: اگر پیمانکار کار را بلد نیست، ناظر و عوامل اجرایی هم در این رابطه مقصر هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان، تاکید کرد: اگر چند بار با ناظر برخورد شود و به هیئت تخلفات اداری معرفی شود، با پیمانکار برخورد شود، کار درست انجام می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها