کد خبر: 222325
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۶:۳۳:۰۰
| |

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز اعلام کرد:

طرح نظارت بر حمل و نقل بار در محدوده شهری

طرح ارشادی نظارت بر حمل‌ونقل بار در محدوده شهری شیراز اجرا می‌شود.

طرح نظارت بر حمل و نقل بار در محدوده شهری
کد خبر: 222325
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۶:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن حدیقه جوانی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بعد از اتمام اجرای طرح ارشادی نظارت بر حمل‌ و نقل بار در محدوده شهری رانندگان وسایل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکردند مشمول جریمه می‌شوند، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز بیان کرد: برابر ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری‌ها موظف هستند تمام فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل بار را در محدوده شهر‌ها در قالب مؤسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل بار ساماندهی و بر آن‌ها نظارت داشته باشند که در این راستا هیئت‌وزیران در صدور مجوز‌ها و برخورد با تخلفات، جرائمی را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح در مردادماه امسال به‌صورت ارشادی به مدت یک ماه با مشارکت پلیس راهور در سطح شهر شیراز انجام می‌شود و بعد از اتمام اجرای طرح ارشادی، رانندگان وسایل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند یا انقضای اعتبار کارت هوشمند آنان و یا رانندگانی که کارت هوشمند سلامت به همراه نداشته باشند، مشمول جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز ادامه داد: خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین حمل‌ونقل بار ظرفیت مجازی برای بارگیری دارند که در کارت خودروی آن‌ها قیدشده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد و اگر بیش از این ظرفیت اقدام به بارگیری کنند متوقف و اعمال قانون می‌شوند.

جوانی اضافه کرد: گشت‌های نظارت و بازرسی با همکاری پلیس راهور در حال کنترل ناوگان سنگین و نیمه سنگین در سطح شهر بوده که با اجرای این طرح صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های شهری می‌شود، و این طرح سبب اصلاح ساختار، تقویت کنترل و نظارت، افزایش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، استفاده از بستر‌های فناوری و تکنولوژی و ارتقای سلامت است.

وی اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، عوامل پلیس راهور نسبت به ارشاد ناوگان اقدام و ضمن ثبت مشخصات خودرو تذکرات لازم در این خصوص ابلاغ می‌کنند و در مراحل بعد با همکاری پلیس راهور برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز افزود: تمامی رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باربر موظف هستند در مهلت مقرر نسبت به ساماندهی خودرو‌های باربر و اخذ پروانه‌های فعالیت، اشتغال و سلامت به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه یا با مرکز 137 تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها