کد خبر: 166632
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

انتقال آب کارون و ورود فاضلاب به رودخانه دو معضل آبی اهواز

عضو شورای شهر اهواز با تشریح مشکلات آبی استان خوزستان گفت که انتقال آب کارون و ورود فاضلاب به رودخانه دو معضلی هستند که روی موضوع آب اهواز تأثیر گذاشته‌اند.

انتقال آب کارون و ورود فاضلاب به رودخانه دو معضل آبی اهواز
کد خبر: 166632
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۵ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدهادی قنوات عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت آب مرکز استان خوزستان اظهار کرد: الآن درباره وضعیت آب اهواز بحث انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها و همچنین انتقال بخشی از این آب برای کانون ریزگردها وجود دارد که در موضوع آب اهواز مؤثر هستند.

او ادامه داد: ما هم به‌عنوان شورای شهر با مسئولین اجرایی، نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس نشست‌هایی داشتیم که انتقال آب کارون صورت نگیرد چون الآن کشاورزان و بخش‌های مختلف دیگر همچون پرورش ماهی ما نسبت به این موضوع معترض هستند. پرورش ماهی دچار مشکل است چراکه به آن‌ها اجازه برداشت آب‌داده نمی‌شود.

قنوات گفت: یک مشکل دیگری که در بحث آب به آن معترض هستیم ورود فاضلاب به رودخانه است که تأثیرات منفی دارد. البته برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه در شرق اهواز تا چند ماه آینده استاندار وعده داده‌اند ولی به‌هرحال این ورود فاضلاب روی کیفیت آب هم اثر گذاشته است.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: بحث انتقال آب، ضربه زده است و الآن مشکل‌داریم. دولت باید کمک کند و در ورودی‌های اهواز تصفیه‌خانه تأسیس شود.

قنواتی گفت: ما تأکید داریم که در انتقال آب هم کار کارشناسی انجام شود و بدانیم که چقدر در موضوعات مختلف ازجمله شرب و کشاورزی به آب نیاز داریم چون استان‌های دیگر هم به آب نیازمند هستند و این موضوع آب یک بحث ملی است و بحث منطقه‌ای نیست. ما هم به‌عنوان نماینده شهر دوست داریم بگوییم که آب کارون به‌جایی دیگر منتقل نشود ولی باید همه جوانب و کشور را در نظر گرفت و دید که چگونه از این آب باید استفاده شود. اگر تصفیه فاضلاب انجام شود و مدیریت آب داشته باشیم، این می‌تواند به سایر نقاط کشور هم کمک کند.

او ادامه داد: هرچند جای تقدیر دارد که دریکی دو سال گذشته که آقای شریعتی استاندار شده‌اند، شرکت آب‌وفاضلاب پروژه‌های خوبی را کلید زده‌اند و دولت کارهای خوبی ازجمله اصلاح شبکه آب که فرسوده بوده و پیگیری تأسیس تصفیه فاضلاب را انجام داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها