کد خبر: 618068
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۵:۲۷
| |

تلاش مجلس برای تبدیل تعطیلات ایران به مدل کشورهای اسلامی؛ جمعه و شنبه تعطیل شود

به گفته عضو کمیسیون شوراها در مجلس، دولت پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها را داده بود که کمیسیون با شنبه موافقت کرد زیرا بار مالی ندارد.

تلاش مجلس برای تبدیل تعطیلات ایران به مدل کشورهای اسلامی؛ جمعه و شنبه تعطیل شود
کد خبر: 618068
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۶:۲۵:۲۷

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، تصمیم دولت برای تعطیلی آخر هفته پنجشنبه‌ها بود اما مجلس با آن موافقت نکرد. 

به گزارش مهر، ابوالفضل ابوترابی، درباره ساماندهی تعطیلات کشور، گفت: طرح ساماندهی تعطیلات در دو دوره از مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما دولت آذر ماه سال گذشته لایحه‌ای را تحت عنوان «لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری» به مجلس ارسال کرد و این لایحه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

به گفته او بر اساس این لایحه دولت به دنبال تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بود، اما برخی از نمایندگان مجلس طرح دادند و پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها را مطرح کردند. کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در جلسه اخیر خود این موضوع را بررسی کرد و اعضای کمیسیون لایحه دولت را اصلاح کردند و مصوب شد شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها تعطیل شود و روز کاری هم از یکشنبه تا پنجشنبه شود.

ابوترابی با اشاره به اینکه دولت در لایحه اخیر پیشنهاد کرده بود که روزهای پنجشنبه در سراسر کشور به طور کامل تعطیل شود و بار مالی آن را هم پذیرفته است، گفت: مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس این بود که شنبه به جای پنجشنبه تعطیل شود و چون دولت بار مالی تعطیلی پنجشنبه‌ها را پذیرفته بود، این مصوبه مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها از حیث بار مالی مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین ما با ناعدالتی در تعطیلات مواجه هستیم. یعنی نصف مردم ایران که روزهای پنجشنبه هر هفته تعطیل هستند، بیشترین تعطیلات دنیا را دارند و نصف دیگر مردم ما کمترین تعطیلات دنیا را دارند چون در روزهای پنجشنبه هم باید به سرکار بروند. در این موضوع شاهد نوعی بی‌عدالتی هستیم و برای ساماندهی تعطیلات کشور باید اقدام لازم انجام شود.

به گفته او لایحه ساماندهی تعطیلات کشور هنوز در صحن مجلس بررسی نشده است و برای قانونی شدن باید در صحن مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید و سپس برای اجرا، ابلاغ شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها