کد خبر: 593169
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۶:۵۵:۴۵
| |

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ دولت:

یک گروه از مهمانان کنگره زنان تاثیرگذار برای خروج از اتاق دچار خوف شده و می‌ترسیدند که کشته شوند

انسیه خزعلی گفت: اعضای یکی از گروه‌های حاضر در ایران می‌گفتند که در آغاز حضورشان در هتل محل اقامت، برای خروج از اتاق دچار ترس و خوف بوده‌اند و می‌ترسیده‌اند که کشته شوند! یا خانم دیگری در فرودگاه گفته بود: «آیا من می‌توانم زنده برگردم؟».

یک گروه از مهمانان کنگره زنان تاثیرگذار برای خروج از اتاق دچار خوف شده و می‌ترسیدند که کشته شوند
کد خبر: 593169
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۶:۵۵:۴۵

روزنامه دولتی ایران با انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درباره کنگره زنان تاثیرگذار و حواشی آن گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

  • برخی میهمانان این نشست، وقتی تهران را ترک می‌کردند این مهم را تصریح می‌کردند که این سفر در تغییر نگاه‌شان به ایران بسیار اثرگذار بوده است. در تغییر این تصورات، مثالی عرض کنم؛ اعضای یکی از گروه‌های حاضر در ایران می‌گفتند که در آغاز حضورشان در هتل محل اقامت، برای خروج از اتاق دچار ترس و خوف بوده‌اند و می‌ترسیده‌اند که کشته شوند! یا خانم دیگری در فرودگاه گفته بود: «آیا من می‌توانم زنده برگردم؟» یا برخی می‌پرسیدند: «آیا شما می‌توانید در همه مقاطع دانشگاه وارد شوید؟»
  • میهمانان نمونه‌هایی از نقض اخباری را می‌دیدند که در کشورهای خود به صورت کذب منتشر شده بود و می‌گفتند: «ما با مشاهده واقعیت در ایران متوجه شده‌ایم که رسانه‌ها چگونه سعی می‌کنند که با شایعه‌سازی و فضاسازی و انتشار اخبار دروغ، موضوعاتی را که مخالفان در ضدیت با ایران دنبال می‌کنند، به خورد مخاطب می‌دهند.»
  • در حاشیه این نشست با یکی از بانوان آلمانی میهمان صحبت می‌کردم که ماجرای رفت و آمدش به داخل شهر و گفت‌وگو با شماری از زنان شهروندمان را روایت می‌کرد. او می‌گفت: «گاهی که در رستوران یا کافه غذا می‌خوردم، برخی از خانم‌های ایرانی که متوجه ملیت خارجی من می‌شدند، برای گفت‌وگو نزد من می‌آمدند و نسبت به حضور در کشورهای غربی مشتاق بودند.» ایشان از من می‌خواست که فضایی را برای گفت‌وگو با این دسته از زنان که تمایل به سفر و زندگی در کشورهای غربی دارند، فراهم کرده و آنها را توجیه کنیم  این تصور که اروپا بهشت است، درست نیست آن هم در حالی که خود ایران از نعمت‌های بسیاری بهره‌مند است.
  • منتقدان در حالی به برگزاری این نشست حمله کرده‌اند که در سخنان‌شان هیچ ردی از منطق و استدلال دیده نمی‌شود.  آنها با یک ظاهربینی سطحی و نگاه تحقیرآمیز بالا به پایین، ترکیب جمعیتی حاضر در این نشست را زیر سؤال بردند. چنان که مشاهده کردم عکس یکی از میهمانان را که رئیس مجلس دپارتمان یکی از کشورهای آمریکای لاتین بود، منتشر کرده و به تمسخر نوشته بودند «زن تأثیرگذار.» در حالی که در این سخنان منتقدانه فقط به کوچک بودن کشور او توجه کرده بودند.
  • حال آنکه دست بر قضا این فرد از کشوری آمده بود که دستیابی زنان به مناصب و موقعیت‌های بالای اجتماعی و سیاسی در قیاس با یک کشور پیشرفته بسیار دشوارتر است اما او توانسته‌ بود به مرتبه بالایی دست یابد. یعنی در روند مبارزه با خشونت علیه زنان و توانمندسازی دارای کارنامه روشنی است..
  • برخی منتقدان عکس میهمانی از کشور «بورکینافاسو» را منتشر کرده و موقعیت کشور او را مورد تمسخر قرار دادند.  این در حالی است که کوچک شمردن دیگران نشان دهنده نوع نگاه مردودی است که در بعضی از گروه‌ها و جناح‌ها دیده می‌شود. حال آنکه همه انسان‌ها محترم هستند؛ خصوصاً انسان‌هایی که در مناطق محروم تأثیرگذار هستند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها