کد خبر: 450550
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۵:۲۳:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خبر داد:

بهره‌مندی بیش از 113 هزار مشترک روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی

سید محسن حسینی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، گفت: از اسفندماه پارسال با یکپارچه‌سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان تاسیسات شبکه آبرسانی این دو شرکت با هدف ارائه خدمات بهتر آبرسانی به مشترکان تلفیق شده است و توانستیم با اجرای طرح‌های آبرسانی در 200 روستای گیلان، زمینه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 113 هزار و 500 نفراز مشترکان را فراهم کنیم.

بهره‌مندی بیش از 113 هزار مشترک روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی
کد خبر: 450550
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محسن حسینی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در نشست خبری و به صورت ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه و روسای ادارات شرکت آب و فاضلاب 16 گانه شهرستان‌های استان با تشریح یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان و ارائه طرح‌های آبرسانی این شرکت گفت: از اسفند ماه پارسال با یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان تاسیاست شبکه آبرسانی این دو شرکت با هدف ارائه خدمات بهتر آبرسانی به مشترکان تلفیق شده است و توانستیم با اجرای طرح‌های آبرسانی در 200 روستای گیلان، زمینه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 113 هزار و 500 نفراز مشترکان را فراهم کنیم.

او همچنین از اجرای طرح آبرسانی روستایی در 66 روستا تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح‌ها 84 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به افزایش ظرفیت تامین آب آشامیدنی در استان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری مرحله اول تصفیه خانه بزرگ گیلان آب آشامیدنی مشترکان شهر‌های رشت، خمام، انزلی، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، رودبنه، لنگرود، کومله، شلمان، اطاقور، چاف و چمخاله هزار لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آن افزوده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه قرار است با وارد مدار شدن مرحله دوم این تصفیه خانه ظرفیت آب به 3 هزار لیتربر ثانیه برسید، افزود:با بهره برداری از مرحله اول تصفیه خانه بزرگ گیلان 26 چاه از مدار خارج شده است.

او همچنین به افزایش مصرف آب در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در استان از زمان شیوع کرونا 25 درصد و گاهی اوقات به 40 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه شست مرتب دست‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره ویروس کرونا باید مورد توجه مردم باشد، اما از مشترکان خواست تا با رعایت مصرف آب از افت و یا قطعی آب جلوگیری کنند.

حسینی افزود: میانگین متوسط بارندگی در استان به طور متوسط هزار میلی متر است، اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها نمی‌توانیم از هدر رفت بخش زیادی از آن جلوگیری کنیم، گفت: بهبود کیفیت آب آشامیدنی و کیفیت خدمات و افزایش مشترکان از اهداف مهم و پیش روی این شرکت است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 43 آزمایشگاه زیر نظر مراکز بهداشت در استان روزانه کیفیت آشامیدنی را کنترل می‌کنند، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند در صورت مشکلات آب و فاضلاب حوزه خود ، با سامانه 122 تماس گرفته تا برای رفع آن اقدام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها