کد خبر: 634717
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

رواج یک پدیده عجیب در مراکز درمانی کشور؛ «فرار از بیمارستان»‌ به خاطر فقر!

روزنامه هم میهن نوشت: فرار، یک مسئله روتین در بیمارستان‌های کشور است. عمدتاً اینها افرادی‌اند که برای اولین‌بار مراجعه می‌کنند و از هزینه‌ درمان آگاهی ندارند. به‌همین‌دلیل در مواجهه با هزینه‌های سرسام‌آور، تصمیم به فرار می‌گیرند.

رواج یک پدیده عجیب در مراکز درمانی کشور؛ «فرار از بیمارستان»‌ به خاطر فقر!
کد خبر: 634717
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه هم میهن از رواج یک پدیده عجیب در بیمارستان‌های کشور خبر داده است؛ «فرار از بیمارستان» به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های درمان!

به گزارش هم میهن، میزان فرار بیماران از مراکز درمانی به‌دلیل ناتوانی از پرداخت هزینه‌ها، افزایش یافته است. هرچند برخی از پرستاران می‌گویند حتی در دهه 70 هم گاهی بیماران به‌دلایل مختلف بیمارستان‌ها را ترک می‌کردند، اما حالا این مسئله تشدید شده. ایرانی و خارجی هم ندارد و چه بسا آمار مهاجران هم به‌دلیل بیمه نداشتن، بیشتر است.افزایش قیمت و کمبود داروها، بالا بودن تعرفه آزمایش‌ها و اسکن‌های متعدد، همچنین هزینه‌های هتلینگ بیمارستانی باعث شده برخی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی خود نباشند؛ همان‌هایی که یا قید درمان‌شان را می‌زنند یا پس از دریافت خدمات درمانی، مراکز درمانی را بدون پرداخت هزینه‌ها ترک می‌کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا نوشته است: «فرار، یک مسئله روتین در بیمارستان‌های کشور است. عمدتاً اینها افرادی‌اند که برای اولین‌بار مراجعه می‌کنند و از هزینه‌ درمان آگاهی ندارند. اغلب هم بیمه ندارند یا بیمه هزینه‌های درمانی آنها را به طور کامل پوشش نمی‌دهد. به‌همین‌دلیل در مواجهه با هزینه‌های سرسام‌آور، تصمیم به فرار می‌گیرند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها