کد خبر: 630287
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

ایجاد محدودیت‌های تازه برای آرایشگاه‌‌های زنانه؛ کاشت ناخن و مژه رسما ممنوع می‌شود؟

روزنامه شرق نوشت: آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند.

ایجاد محدودیت‌های تازه برای آرایشگاه‌‌های زنانه؛ کاشت ناخن و مژه رسما ممنوع می‌شود؟
کد خبر: 630287
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه شرق از ایجاد محدودیت تازه برای آرایشگاه‌های زنانه خبر داده است.

به گزارش شرق، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سر‌و‌صدا بخشی از زنان آرایشگر را در بازار کار با محدودیت همراه کرده است. پیش از این استانداردهای آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند‌ اما حالا این استانداردها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حذف شده است و کارآموزانی که دوره آموزش خود را به پایان رسانده‌اند، امکان معرفی به آزمون صلاحیت حرفه‌ای را ندارند و بلاتکلیف مانده‌اند. آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند.

شرق در ادامه نوشته است: چندی پیش در 29 مرداد امسال، اعتماد نوشت بر اساس شنیده‌ها، مجلس به دنبال تصویب ممنوعیت کاشت ناخن و مژه برای زنان و حتی ممنوعیت ورود آنها به ورزشگاه‌هاست. این رسانه با اشاره به بند‌هایی از لایحه حجاب و عفاف نوشت که نمایندگان مجلس در این لایحه پیشنهاد‌های زیادی مطرح کرده‌اند؛ از‌جمله اینکه استفاده از چادر به‌عنوان حجاب برتر برای کلیه دانشجویان، معلمان و بانوان شاغل در آموزش‌و‌پرورش اعم از اداری و آموزشی الزامی شود و کاشت ناخن و مژه برای آنان ممنوع باشد. این گزارش بعدها تکذیب شد اما بخش‌هایی از آن به شکلی دیگر در حال اجراست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها