کد خبر: 616162
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۷:۱۵:۳۵
| |

حج ایرانی‌ها کی تمام می‌شود؟

معاون سازمان حج و زیارت ایران با اعلام شرایط حضور ایرانی‌ها در عربستان و برنامه بازگشت آنها به کشورگفت: همکاری و برخورد خوبی را از مسؤولان عربستانی شاهد هستیم و امیدواریم ثمره این روابط خوب و مثبت، بهره بردن بیشتر زائران از حج باشد.

حج ایرانی‌ها کی تمام می‌شود؟
کد خبر: 616162
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۱۷:۱۵:۳۵

به دنبال ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان پس از حدود هفت سال و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، غلامرضا رضایی درباره تأثیر این شرایط جدید بر حج ایرانی‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر تمام شرایط و خدمات اجرایی برای حج شایسته و در خور شأن زائران فراهم است و پروازهای زائران ایرانی به جده نیز همانند مدینه منوره آغاز شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت رباره شرایط کلی زائران گفت: همه زائران در سلامت هستند و با توجه به برنامه‌ریزی با طرف‌های قرارداد عربستان برنامه‌های اجرایی در حال انجام است و حال و هوای معنوی خوبی را هم در میان زائران شاهدیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره پروازهای حج اظهار کرد: پروازهای زائران از سوم خردادماه به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شد، پروازهای فرودگاه جده نیز از بامداد سیزدهم خرداد کلید خورد و زائران «مدینه بعد» نیز وارد سرزمین وحی شدند.

رضایی با یادآوری این‌که امسال ۸۷ هزارو ۵۵۰ نفر از زائران کشورمان از ۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی وارد می‌شوند، گفت: مقصد زائران «مدینه قبل» فرودگاه مدینه و زائران «مدینه بعد» فرودگاه جده است، زائران «مدینه بعد» به محض پیاده شدن از هواپیما با وسایل نقلیه تدارک دیده شده به «جحفه» انتقال داده می‌شوند که پس از محرم شدن وارد شهر مکه خواهند شد.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت، زائران ایرانی در حج امسال، پنج شب در مدینه حضور خواهند داشت.

او یادآور شد: تمام پروازهای رفت حاجی‌ها تا یکم تیر ماه درنظر گرفته شده و پروازهای بازگشت نیز از سیزدهم تیرماه انجام می‌شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان این‌که از آغاز پروازهای زائران ایرانی به مدینه، روزانه ۱۰ پرواز با ظرفیت حدود دو هزار تا دوهزار و پانصد نفر وارد عربستان شده‌اند، گفت: با آغاز پروازهای جده که در روز نخست ۷ پرواز زائران ایرانی را پذیرا بوده، شاهد حضور پرشتاب تر و بیشتر زائران خواهیم بود.

رضایی همچنین گفت: عملیات بازگشت زائران نهایتا ۲۳ روز طول می‌کشد و حدود چهارم محرم (۳۱ تیرماه) تمام زائران عزیز به ایران بازگشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها