کد خبر: 612048
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۳:۰۰:۳۷
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

با خواص میوه‌های تابستانی بیشتر آشنا شوید

تنوع میوه‌های تابستانی آنقدر زیاد است که از انگشتان دو دست تجاوز می‌کند جالب اینکه خواص میوه‌های تابستانی نیز مثل تنوع آنها بسیار بالاست.

با خواص میوه‌های تابستانی بیشتر آشنا شوید
کد خبر: 612048
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۳:۰۰:۳۷

با گرم‌تر شدن هوا بازار میوه تغییراتی می‌کند، پرتقال ‌و نارنگی و کیوی جای خود را به میوه‌های رنگارنگ و هیجان‌انگیز تابستانی می‌دهند. از چاقاله بادام و گوجه سبز تا انواع توت‌ها و آلو‌ها و ... تنوع میوه‌های تابستانی انقدر زیاد است که از انگشتان دو دست تجاوز می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، اما از خواص میوه‌های تابستانی چه می‌دانید؟ میوه‌های زمستانی اکثرا دارای ویتامین سی هستند و مفید برای انواع بیماری‌ها، اما میوه‌های تابستانی با توجه به تنوع آنها خواص گوناگونی دارند. خواص این میوه‌های تابستانی آنقدر زیاد است که باید تلاش کرد با وجود رقم‌های سرسام‌آور آنها در بازار حداقل چند نوع از آنها را تهیه کرده و میل کنیم.

در این‌جا قصد داریم به خواص برخی از میوه‌های تابستانی بپردازیم.

توت‌فرنگی

ویتامین C

پتاسیم

فیبر

ویتامین B ۹

آنتی‌اکسیدان

خوردن روزانه یک فنجان توت‌فرنگی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون کمک کند.

همچنین ویتامین سی موجود در توت‌فرنگی از بیماری آب‌مروارید جلوگیری می‌کند و همچنین موجب شادابی پوست و جلوگیری از چین‌وچروک پوست می‌شود.

ویتامین B9 موجود در توت‌فرنگی برای بانوان باردار و سلامت جنین بسیار مفید است.

گیلاس

گیلاس

ملاتونین

ویتامین C ,E ,B

گیلاس یک چربی‌سوز طبیعی است بنابراین برای افرادی که در دوران رژیم به سر می‌برند بسیار مفید است. همپنین ملاتونین موجود در گیلاس برای کسانی که دچار بی‌خوابی هستند خوب است.

از دیگر فواید گیلاس جلوگیری از دیابت، سرطان و تنظیم فشارخون است. این میوه خوشمزه همچنین برای تقویت حافظه، کاهش درد مفاصل و درمان نقرس مفید است.

شاید برایتان جالب باشد اما خوردن روزانه گیلاس به رشد مجدد موها کمک می‌کند به همین دلیل است که به بیمارانی که در حال شیمی‌درمانی هستند خوردن این میوه توصیه می‌شود.

 

هلو

هلو

آنتی‌اکسیدان

ویتامین C

بتاکاروتن

هلو یک میوه محبوب در میان میوه های تابستانی است که سرشار از انواع ویتامین هاست، همچنین دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است که باعث شادابی پوست و جلوگیری از خشکی پوست می شود. این میوه تابستانی همچنین قدرت سم‌زدایی در بدن را دارد و از این رو برای بیماران دارای کبد چرب بسیار توصیه می‌شود. هلو به دلیل کم کالری بودن برای افرادی که داره غذایی لاغری هستند نیست مفید است. این میوه همچنین یک ضد سرطان قوی است و برای بیماری‌های سرطان ریه، سینه و روده مفید است. هلو همچنین از یبوست جلوگیری می‌کند.

آلو

آلو

ویتامین A, C, E

فیبر

آهن

آلو جزو میوه‌هایی است که خوردن آن می‌تواند به دلیل دارا بودن فیبر حس سیری طولانی مدت به شما بدهد همچنین این میوه خوشمزه باعث سلامت حافظه و تقویت استخوان‌ها می‌شود. آلو به علت فیبر بالایی که دارد، از بسیاری از بیماری‌های روده‌ای مخصوصا سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

هندوانه

هندوانه

پتاسیم

آنتی‌اکسیدان‌ها

کاروتنوئیدها

ویتامین A

ویتامین B۶

ویتامین C

کلسیم

 تیامین (ویتامین B۱)

سدیم

پروتئین

فیبر

از هندوانه به عنوان بمب ویتامین‌ها یاد می‌کنند. این میوه هیجان‌انگیز و آبدار می‌تواند از بروز حملات قلبی، سرطان، مشکلات گوارشی، ضعف چشم و بیماری‌های چشمی، ریزش مو و مشکلات پوستی جلوگیری کند. پس از خوردن چند برش از این میوه مفید در تابستان غافل نشوید.

انبه

انبه

ویتامین آ

ویتامین C

پتاسیم

مواد معدنی

فیبر

انبه پادشاه میوه‌ها معروف است چرا که مواد مغذی در این میوه به قدری بالاست که می‌تواند از بیماری‌ها جلوگیری کند. انبه به مشکلات دستگاه گوارش کمک می‌کند همچنین رنگدانه موجود در این میوه شگفت‌انگیز می‌تواند از چشم در برابر پرتوهای مضرر حفاظت کند.

طالبی

طالبی

پتاسیم

ویتامین C

مس

طالبی جزو میوه‌های پر طرفداری است که بسیاری از افراد طرفدار فالوده آن نیز هستند. این میوه پر آب به تنظیم فشار خون کمک کرده و در روزهای گرم تابستانی مثل هندوانه می‌تواند باعث رفع عطش و تامین آب بدن شود. همپنین خوردن طالبی باعث نشاط پوست می‌شود.

انگور

انگور

پتاسیم

آنتی اکسیدان

ویتامینC

ویتامینK

مس

منگنز

اگر مشکل قند خون دارید با خیال راحت این میوه شیرین را میل کنید. همچنین آنتی‌اکسیدان بسیار بالای انگور از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. غلظت آنتی‌اکسیدان موجود در انگور در پوست و دانه آن به قدری بالاست که متخصصان تغدیه توصیه می‌کنند این میوه را با پوست و دانه آن میل کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها