کد خبر: 605401
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۵۵:۱۶
| |

علیرضا عباسیان، عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

در فصل گرما، مصرف شیرینی، گوشت و غذاهایی ادویه‌جات را کاهش دهید

به گفته یک استاد دانشگاه علوم پزشکی، در فصل بهار که هوا گرم‌تر می‌شود بهتر است غذاهایی که ساده و اجزا و ترکیبات کمتری دارند مصرف شود.

در فصل گرما، مصرف شیرینی، گوشت و غذاهایی ادویه‌جات را کاهش دهید
کد خبر: 605401
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۵۵:۱۶

علیرضا عباسیان، عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رعایت برخی نکات در فصل بهار برای همه مردم با هر مزاجی خوب است از جمله این که در این فصل مصرف برخی غذاها مثل شیرینی‌ها، گوشت‌ها، غذاهای حاوی ادویه‌جات نظیر غذاهای تند باید کاهش یابد.

به گزارش فارس، عباسیان ادامه داد: در این فصل هوا گرم‌تر می‌شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل افرادی که مزاج گرم و تر دارند، حالشان بدتر می‌شود و به عنوان مثال نوجوان‌ها و جوان‌ها ممکن است دچار جوش‌های صورت شوند و عارضه‌هایی نظیر کهیرهای پوستی، آلرژی و حساسیت،خارش انتهای حلق، آبریزش از بینی، آبریزش از چشم، عطسه‌ و حالت زکام افزایش یابد که این حالت‌ها بیشتر مربوط به مزاج گرم و تر است. به این اشخاص علاوه همه دستوراتی که برای سایر افراد مطرح است.

وی ادامه داد: مثلا امروز سیب مصرف کنند فردا خیار و پس فردا نارنگی یا پرتقال بخورند. البته یک قاعده کلی هم وجود دارد که در هر فصلی میوه آن فصل باید خورده شود. یعنی خوب است که ما در فصل بهار میوه‌هایی که مخصوص فصل بهار است را میل بکنیم. مثلا پرتقال یا نارنگی میوه‌های فصل زمستان است و بهتر است در همان فصل استفاده شوند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر این‌که در این فصل باید بیشتر غذاهایی که ساده هستند میل شوند و بهتر است اجزای غذا کم باشد؛ اظهار داشت: در گذشته ما ایرانی‌ها غذاهایی داشتیم که بسیار ساده بودند و اجزایش کم بود. مثلا انواع املت‌ها، تخم مرغ،خاگینه‌ها ،هویج یا بادمجان یا کشک که یک غذای خیلی خوب است و در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود. همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذاهای خیلی ایده‌آلی برای این فصل هستند و حبوباتی که  کمی خنک‌تر است مثل عدس یا ماش برای این فصل مناسب‌تر اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها