کد خبر: 605396
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۳۳:۰۵
| |

توقف عرضه میوه با نرخ دولتی از سوم فروردین

مشاهدات میدانی در برخی شهرستان ها حاکی از این بود که توزیع میوه دولتی تقریبا از سوم فروردین متوقف شده‌است.

توقف عرضه میوه با نرخ دولتی از سوم فروردین
کد خبر: 605396
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۱۷:۳۳:۰۵

توزیع میوه شب عید امسال از پنجم اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان تهران روزانه ۵ هزار تن سیب و پرتقال وارد تهران شده و از این محل به تمام استان‌های کشور توزیع شده است.

به گزارش مهر، رصد میدانی در برخی شهرستان‌ها حاکی از این بود که توزیع میوه دولتی تقریباً از سوم فروردین متوقف شده و تقاضا برای خرید سیب و پرتقال دولتی بی پاسخ ماند.

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره وضعیت توزیع سیب و پرتقال دولتی در ایام نوروز به مهر گفت: تقریباً از ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ شاهد کمبود میوه دولتی در میوه فروشی‌های سطح شهر تهران بودیم. بر اساس بازرسی‌های میدانی که انجام شد عموماً محصولات کیفیت مناسبی نداشته و قیمت‌ها نسبت به کیفیت میوه‌ها بالا بود.

وی افزود: تخفیف ۱۰ درصدی محصولات با توجه به کیفیت نامطلوب میوه‌ها مناسب نبود و نتوانست پاسخگو بازار تقاضا باشد؛ علاوه بر اینکه قیمت مصوبی وجود نداشت و به طور کلی اعلام شده بود نرخ سیب و پرتقال دولتی با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

کارگر ادامه داد: بسیاری از خرده فروشی‌های شهر تهران نسبت به کمبود میوه دولتی گلایه مند بوده و اعلام می‌کردند خود مبادرت به تأمین میوه‌های مورد نیاز مردم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها