کد خبر: 602196
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۲:۱۷:۲۸
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای روز بیست‌ودوم اسفند در دو ‌دقیقه

از مسمومیت تا عفو

اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

از مسمومیت تا عفو
کد خبر: 602196
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۲۲:۱۷:۲۸

در روزی‌که بازهم مسمومیت‌کردن دانش‌آموزان ادامه داشت، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

چندنفر مسموم شدند؟

در سه مدرسه در روستایی در بانه کردستان و نیز ماهشهر خوزستان مسموم‌کردن دانش‌آموزان ادامه داشت- هرچند که دیروز وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود مشکلی وجود ندارد و دانش‌آموزان باید به مدرسه‌ها برگردند.

معاون وزیر بهداشت هم گفت که تا کنون ۱۳هزار دانش‌آموز به دلیل مسمومیت‌ها در مدارس تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

چندنفر عفو شدند؟

به‌جز آمار دانش‌آموزان مسموم، امروز آماری داشتیم از زندانیان عفوشده‌ی اعتراضات اخیر؛ رئیس قوه‌قضا گفت این شمار ۲۲هزارنفر بوده‌ است- تاکنون فکر می‌کردیم این شمار ۲۲هزارنفر بوده است.

اما در همین روز و همزمان با ادعای چنین حجمی از عفو، بیش از دویست نفر از روزنامه‌نگار داخل کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضا خواستار آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی شده‌اند.

در این نامه به «عفو زندانیان» اشاره شده و آمده: «با وجود تاکید مبنی بر اینکه فقط کسانی که شاکی خصوصی دارند از عفو مستثنا هستند و بقیه شامل عفو خواهند شد، اما دو روزنامه‌نگار داخلی یعنی الهه محمدی و نیلوفر حامدی همچنان بعد از گذشت شش ماه، در بازداشت موقت، بلاتکلیف و در زندان هستند.»

لوکاشنکو در تهران...

در تهران رئیس‌جمهور بلاروس با مقام‌های ارشد کشورمان ازجمله آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رجب عقب افتاده...

دو ماه مانده به انتخابات ترکیه، چهار نظرسنجی انتشار یافته در روز دوشنبه ۲۲ اسفند حاکی است که رجب طیب اردوغان دست‌کم ۱۰ پله از رقیبش عقب است.

این نخستین بار در دو دهه قدرت بلامنازع اردوغان است که جایگاه او در نظرسنجی‌های نزدیک به موعد انتخابات، تا این حد متزلزل شده است.

شش حزب اپوزیسیون ترکیه هفته گذشته با تشکیل یک «ائتلاف ملی»، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق»، را به عنوان نامزد مشترک برای رقابت با آقای اردوغان معرفی کردند.

پلیس همراه با لباس شخصی‌ها

فرمانده پلیس تهران بزرگ به مردم پایتخت هشدار داد که پلیس جریان جشن چهارشنبه‌سوری امسال قرار است از مأموران لباس‌شخصی هم استفاده کند.

عباسعلی محمدیان گفت «در روز سه‌شنبه از ساعت سه بعد پلیس در خیابان‌ها و محلات تهران مستقر می‌شود» و با افرادی که «اخلالگر» قلمداد کند، برخورد خواهد کرد.

او در ادامه نیز گفت که پلیس «از ظرفیت مساجد» و «گروه‌هایی» که «مردمی» خواند، در جریان این برخوردها استفاده خواهد کرد.

در آستانه نوروز، هتل را می‌بندند

به درخواست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان و به دستور دادستان کاشان سرای عامری ها که یک هتل مشهور و جذاب در منطقه کاشان بود در آستانه نوروز پلمب شد.

علت این اقدام «عدم رعایت حجاب توسط گردشگران» عنوان شده است.

 

و سرانجام این‌که در دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران و تبریز، چند ده دانشجو بابت تجمعات اعتراضی‌شان علیه مسموم‌کردن دانش‌آموزان در مدارس، یا به محل تحصیل‌شان ممنوع‌الورود شده‌اند یا به کمیته انضباطی فراخوانده شده‌اند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها