همایون سامه‌یح‌نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

والدین مانع ورود بچه‌ها به مدارس نشوند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از تمام اولیا و والدین دانش آموزان این درخواست را دارم که مانع ورود بچه‌ها به مدارس نشوند آن کس یا کسانی که این کار را انجام می‌دهند هدفشان ایجاد رعب و وحشت در جامعه است و ما باید با علم به اینکه طرف ما هدفش چیست با آن مقابله کنیم.

والدین مانع ورود بچه‌ها به مدارس نشوند
کد خبر: 600143
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۰۷:۵۲:۰۴

همایون سامه‌یح‌نجف‌آبادی درباره دنباله‌دار شدن ماجرای مسمومیت‌ها در مدارس دخترانه کشور و نحوه ورود مجلس به این مساله، گفت: شدیدا چه در  مجلس و چه در کمیسیون (بهداشت) در مورد این مسئله حساسیت ایجاد شده است. طبق اطلاعاتی که من دارم اولین موردی که در یزد ایجاد شد، گفتند اتفاقی است اما در مورد دومین اتفاق گفتند حساسیت ایجاد شده و تمام ارگان‌های اطلاعاتی و انتظامی، وزارت‌خانه‌های  بهداشت و آموزش و پرورش فعال بوده و نسبت به موضوع حساسیت پیدا کردند و حتی به صورت خاموش پیگیر مسئله شدند.

به گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اولین تجربه در یزد بوده است و در ابتدای امر برخی از مدارس مشکل برایشان پیش آمد، تعدادی از دانش‌آموزان دچار عارضه می‌شدند اما نکته‌ای که مطرح است این‌که خود ارگان‌ها همچون اورژانس، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش به گونه‌ای محیط را شلوغ می‌کردند که متاسفانه همین حالت عصبی و اضطرابی که در بقیه دانش آموزان به وجود آمد، باعث ایجاد علائم کاذب شد. ببینید من نفی نمی‌کنم که علائمی نبوده است و اتفاقی نیفتاده است، من چنین چیزی را رد نمی‌کنم، ولی باعث ایجاد علایم کاذب در بقیه دانش‌آموزان شده است. بسیاری از دانش آموزانی که به بیمارستان رفتند، ظرف نیم یا یک ساعت اغلب‌شان به خانه‌های‌شان بازگشتند، معمولاً از هر مدرسه ۱۰ نفر کم و بیش مشکل‌دار شدند.

وی تاکید کرد: چه در تهران یا در شهرهای دیگر میزان ماده و یا گازی که باعث ایجاد عوارضی در بچه‌ها شده، در حدی است که ایجاد مسمومیت شدید نمی‌کرد و  اغلب این بچه‌ها تا شب مرخص و به خانه‌هایشان رفتند. تعداد افرادی که بیش از یک روز بستری شدند درصد بسیار پایینی بودند و در نهایت هیچ‌گونه مرگی در بین دانش آموزان نبوده است به همین دلیل توصیه من این است که اگر چنین اتفاقی خدایی نکرده افتاد، ایجاد آرامش در محیط و در دانش‌آموزان توسط خود آموزش و پرورش و سیستم اورژانس بسیار مهم و موثر است و با این اطمینان که خدایی ناکرده مشکل جانی برای دانش‌آموز ایجاد نخواهد شد باید به آرامش برسیم و در اینصورت می‌توایم  بحران را بسیار  راحت‌تر هدایت کنیم و از بین ببریم.

نماینده تهران با اشاره به این‌که آن کس یا کسانی که این کار را انجام می‌دهند به تبع هدفشان سیستم آموزشی کشور است که به آن ضربه بزنند، گفت: با این حساب اولیا باید بدانند اگر ما بخواهیم تسلیم شویم با توجه به اینکه هیچ مشکل جانی برای دانش‌آموزان ایجاد نشده، در صورت تعطیلی مدارس آن کس یا کسانی که این کار را انجام داده‌اند، به هدفشان می‌رسند.

وی تاکید کرد: بر این اساس از تمام اولیا و والدین دانش آموزان این درخواست را دارم که مانع ورود بچه‌ها به مدارس نشوند آن کس یا کسانی که این کار را انجام می‌دهند هدفشان ایجاد رعب و وحشت در جامعه است و ما باید با علم به اینکه طرف ما هدفش چیست با آن مقابله کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها