کد خبر: 598933
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۰:۴۸:۴۸
| |

همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

هرچه سریعتر علل مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مشخص شود

عضو کمیسیون بهداشت در واکنش به مسمومیت سریالی دختران در برخی مدارس قم گفت: وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات در این زمینه وارد شده اند، اما آن چیزی که توقع همه ماست، این است که هر چه سریعتر باید علت این مساله مشخص شود.

هرچه سریعتر علل مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مشخص شود
کد خبر: 598933
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۱۰:۴۸:۴۸

 از ۹ آذر ماه امسال مسمومیت سریالی در مدارس دخترانه قم آغاز شد و بروز علائم مشکوک به مسمومیت اعم از بی‌حالی، ضعف، مشکلات تنفسی، گرفتگی عضلانی و… دانش آموزانی را راهی بیمارستان کرد که البته بنابراعلام سخنگوی کارگروه بررسی مسمومیت دانش آموزان قمی هیچ کدام از این دانش آموزان پس از مسمومیت دچار مشکل ساختاری یا پایدار در جسم‌شان نشده‌اند و بهبود یافته اند، اما طبق اظهارات سخنگوی قوه قضائیه این ماجرا شکایت ۳۰ خانواده را به همراه داشته است.

همایون سامه یح نجف آبادی در پاسخ به این سوال که با توجه به مسمومیت‌های پی در پی که در مدارس دخترانه شهر قم اتفاق افتاده است آیا کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص بررسی دقیقتر و سریعتر این موضوع ورود خواهد کرد و از وزارت بهداشت مطالبه می‌کند؟ گفت: وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات در این زمینه وارد شده اند. اما آن چیزی که توقع همه ما است این است که هر چه سریعتر باید علت این مساله مشخص شود.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی نجف آبادی را در ادامه می خوانید:

  • کمیسیون هنوز به این موضوع ورود نکرده است،  بررسی این موضوع نباید طولانی شود.
  • امیدواریم هر چه سریعتر موضوع مشخص شود و ما امیدواریم که موضوع امنیتی نباشد. ما مطمئن هستیم که مسئولان در ارگان مربوطه در حال بررسی این موضوع هستند و این موضوع را پیگیری می‌کنند و امیدواریم هر چه سریعتر علت این موضوع مشخص شود.
  • من در محیط نبوده‌ام اما به طبع از روی تشابهاتی که بین مدارس وجود دارد می‌توان با تحقیقات کامل به نتیجه رسید.
  • مساله مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم باعث نگرانی همه است، چرا که این دانش آموزان مجبور به انتقال به بیمارستان شده اند.
  • باید این موضوع مشخص شود که چرا این اتفاق در مدارس می‌افتد و چرا اکثر این دانش آموزان دختر هستند و چرا در محیط‌های دیگر که مردم تجمع دارند این اتفاق نمی‌افتد و این‌ها سوالاتی است که باید پاسخ مناسبی از سوی مسئولان به آن داده شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها