کد خبر: 598747
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۲۱:۴۰:۵۰
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای روز سوم اسفند در چهار‌دقیقه

از بروجرد تا اصفهان

اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

از بروجرد تا اصفهان
کد خبر: 598747
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۲۱:۴۰:۵۰

در روزی که باز از مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مملکت خبر شنیدیم، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

دست از سر دختران دانش‌آموز برنمی‌دارند

ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز گویا اصلا شوخی نیست؛ گویا به‌جد گروهی، به‌قول دادستان مملکت‌، «عمدا» در پی مسموم‌کردن دختران مملکتند؛ مسلم مرادی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفته است که امروز ۶۲ نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه ای در این شهر دچار علائم مسمومیت شدند.

بر اساس گزارش رسمی فرماندار بروجرد، ۱۱ نفر از دانش آموزان بستری شده اند.

تعلیق اینترنشنال یعنی؟!

 حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران تعلیق فعالیت شبکه فارسی زبان ایران اینترنشنال در لندن را به «نفوذ انقلاب» تعبیر کرد و گفت  «پرتاب» این رسانه به «سرزمین دیگر»، «به‌معنی قلمروی قدرت، میدان نفوذ و شعاع تأثیر انقلاب است.»

حکم اعدامش لغو شد

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را پذیرفت و پرونده او را به یک شعبه دیگر دادگاه انقلاب ارجاع کرد.

محمد بروغنی یکی از ده‌ها متهم اعتراضات اخیر است که به اعدام محکوم شده‌اند.

آلمان و شارمهد

آلمان از اخراج دو دیپلمات ایرانی به دلیل صدور حکم اعدام علیه جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی خبر داد.

بهترین کار چیست؟

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است که تهدید یا اقدام معتبر نظامی بهترین راه منصرف کردن ایران از بلندپروازی‌های اتمی است، اما این موضوع هرچه بیشتر عقب بیافتد انجام آن سخت‌تر می‌شود.

سرمایه برای طالبان

در حالی‌که کشور به‌شدت به مشکل کمبود سرمایه‌گذاری دچار است، سرپرست وزارت تجارت حکومت طالبان گفته است که کنسرسیومی متشکل از شرکت‌هایی در روسیه، ایران و پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است که بر انرژی، معدن و زیرساخت‌ها تمرکز دارد.

سپاه و دیپلماسی

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، آمریکا معتقد است که دولت بریتانیا می‌تواند نقشی کلیدی در ارتباط دیپلماتیک با حکومت ایران ایفا کند اما اگر سپاه پاسداران را غیرقانونی اعلام کند، این نقش تضعیف می‌شود.

 

و سرانجام این‌که پرسپولیس در جام حذفی، سپاهان را ۴ به ۲ برد و به دور بعد راه پیدا کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها