کد خبر: 592787
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۶:۰۷
| |

شورای شهر تهران برای حمایت از سپاه جلسه تشکیل داد؛

چمران: برای حمایت، در صحن شورا لباس سپاه می‌پوشیم از پادگان‌ها بازدید می‌کنیم

صبح امروز یکشنبه اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه هم اندیشی را با موضوع بررسی اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل دادند و در این جلسه تصمیماتی در جهت حمایت از سپاه اتخاذ شد.

چمران: برای حمایت، در صحن شورا لباس سپاه می‌پوشیم از پادگان‌ها بازدید می‌کنیم
کد خبر: 592787
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۲۶:۰۷

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح موضوعات جلسه هم اندیشی صبح امروز میان اعضای شورا گفت: به غیر از بخش کوچکی از زمان این جلسه که در مورد مسائل داخلی شورا و شهرداری صرف شد مابقی زمان درباره کار زشت و سخیف پارلمان اروپا بود که شورا به این نتیجه رسیده که در این حوزه مسئولیت دارد و باید اقداماتی را انجام دهد. بی تردید نیروی سپاه جزئی از نیروهای مسلح کشور ماست و کار پارلمان اروپا مخالف قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا تصمیماتی گرفته شد از جمله آنکه یک نفر از فرماندهان سپاه به صحن شورا دعوت شود و عده‌ای از اعضا با لباس سپاه در صحن شورا حضور پیدا کنند. همچنین بیانیه‌ای تهیه شود و بازدیدهایی از پادگان‌های سپاه صورت بگیرد.

چمران ادامه داد: این اقدامات در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایستادن در مقابل این کار بچگانه پارلمان اروپا انجام خواهد شد.

مهدی چمران همچنین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تروریست خواندن یکی از ارکان مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توسط پارلمان اروپا گفت: ایران اسلامی و سپاه پاسداران مقابل این اقدام ایستاد و نقشه آنها را نقش بر آب کردند و با توجه به این موضوع باید از سپاه و ملت ما انتقام بگیرند. سپاه بخشی از نیروهای رسمی جان بر کف ماست و هیچ کسی در دنیا نمی تواند بپذیرد که نیروی مسلح او را تروریست بخوانند.

وی تأکید کرد: این اقدام مغایر با تمام اصول و قوانین بین المللی است؛ پاسخ ما در برابر این تحرکات سخت خواهد بود و حمایت همه جانبه از سپاه خواهیم داشت و قطعاً و یقیناً به همین جا ختم نخواهد شد و پارلمان باید بداند این اقدامات ملت ما را مقاوم تر و پایدارتر می کند و آنها را نمی ترساند.

چمران ادامه داد: آنها این توطئه را چیدند چون توطئه قبلی و اغتشاشات نتیجه نداد و حالا باید انتقام خود را بگیرند و به قول خودشان کارهایی را آماده کردند که علیه ایران انجام دهند؛ آنها بی حرمتی به قرآن کریم و قرآن سوزی در کشورها را راه می اندازند و حقوق بشر را توهین به کتابی مقدس می دانند و از این گونه افراد بعید نیست چنین تصمیماتی بگیرند.

وی با بیان اینکه ترور و تروریست یک بازیچه مضحک برای آنهاست، یادآور شد: حاج قاسم که مهمان رسمی یک کشور بود، با آخرین امکانات و تکنولوژی روز مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید؛ به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا ترور انجام می دهند و سپاه پاسداران را تروریست می‌خوانند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باز هم تکرار می کنیم در مقابل تصمیم بچگانه پارلمان اروپا عکس العمل سختی خواهیم داشت و در سیاه ترین روزهای اروپا ثبت خواهد شد؛ شورای شهر تهران یکپارچه این تصمیم سخیف و غیرقابل توجیه اروپا را به سختی محکوم می کند و انتظار داریم عاملان به خود بیایند و بدانند که چه کاری انجام می دهند و باید بیدار شوند و این خرابی بزرگ را ترمیم کنند.

وی افزود: انتظار ما از دولت و مجلس نیز این است که در صورت عدم تغییر در موضع پارلمان، عکس العملی پشیمان کننده داشته باشند چرا که سپاه پرافتخارترین نهاد ملی ما به شمار می رود.

چمران با بیان اینکه باید با دوستان و هم پیمانان نیز بحث کنیم، یادآور شد: تعجب آور است که این افراد واقعیت را فراموش می کنند؛ رهبری ما مقاوم ایستاده و شهدا خون خود را دادند تا به پیروزی برسیم و امروز نیز می‌ایستیم تا به پیروزی برسیم و دوستان بدانند که فریب چند هزار توئیت را نخورند. خورشید همیشه پشت ابر نمی ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها