روزنامه نزدیک به سپاه: قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی «کمربند انتحاری» اروپاست

روزنامه جوان نوشت: این طرح که بسیاری از صاحبنظران سیاسی از آن به عنوان کمربندی انتحاری اروپا یاد می‌کنند، اگرچه الزام‌آور نیست ، اما اگر مقامات اروپایی از عقلانیت در تصمیم خارج شوند و آن را فعال کنند، بدون تردید اروپا اولین قربانی تبعات ناشی از آن خواهد بود.

روزنامه نزدیک به سپاه: قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی «کمربند انتحاری» اروپاست
کد خبر: 592524
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ۲۰:۰۰:۲۶

روزنامه نزدیک به سپاه طرح اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را «کمربند انتحاری» اروپا دانسته و هشدار داده اروپا «آنقدر دوراندیش و هوشمند» باشد که خودزنی نکند. 

به گزارش جوان، اروپای درمانده از بحران اوکراین و درمانده‌تر از تزریق ناآرامی و ناامنی به درون مرز‌های جمهوری اسلامی ایران، این روز‌ها سرگرم بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد. این طرح که بسیاری از صاحبنظران سیاسی از آن به عنوان کمربندی انتحاری اروپا یاد می‌کنند، اگرچه در صورت تصویب به دلایل حقوقی و فنی «الزام‌آور نیست» و جنبه «نمایشی» دارد، اما اگر مقامات اروپایی از عقلانیت در تصمیم خارج شوند و آن را فعال کنند، بدون تردید اروپا اولین قربانی تبعات ناشی از آن خواهد بود.

روزنامه جوان سپس هشدار داده است: طرح خودزنی پارلمان اروپا البته هنوز به تصویب نهایی نرسیده و باید تا روز دو‌شنبه جاری منتظر ماند. اما انتظار می‌رود در دو روز باقی مانده، اتحادیه اروپا آن‌قدر دوراندیش و هوشمند باشد که وارد بازی خطرناکی که گروهی جنگ طلب و معاند که برای آن‌ها آغاز کرده‌اند، نشود و خود را از زمین خطرناک مین‌گذاری شده، دور نگه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها