کد خبر: 592734
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۰:۳۱
| |

معصومه ابتکار، رئیس پیشین سازمان محیط‌زیست:

بودجه قانون هوای پاک نصف شده است/ تحریم‌ها قطعا بر آلودگی هوا اثر داشته است

معصومه ابتکار خبر داد که بودجه قانون هوای پاک برای سال آینده نصف شده است و از این بابت ابراز نگرانی کرد.

بودجه قانون هوای پاک نصف شده است/ تحریم‌ها قطعا بر آلودگی هوا اثر داشته است
کد خبر: 592734
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۹:۱۰:۳۱

روزنامه هم میهن با معصومه ابتکار گفت‌وگو کرده به نقل از او از نصف شدن بودجه قانون هوای پاک خبر داده و از اثر تحریم‌ها بر آلودگی هوا نوشته است.

به گزارش هم میهن، معصومه ابتکار، رئیس پیشین سازمان محیط‌زیست کشور درباره بودجه سال ۱۴۰۲ محیط‌زیست کشور ابتدا به هماهنگی بین دستگاه‌ها در هزینه‌کرد درست بودجه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «بین دستگاه‌ها باید یک هماهنگی و همراستایی اتفاق افتد تا بودجه‌ها به‌درستی هزینه شود. آنچه اطلاع دارم، بودجه قانون هوای‌پاک برای سال آینده نصف شده و این جای نگرانی دارد، چراکه آلودگی‌هوا مسئله‌ای بسیار جدی است. حتی اگر مجلس هم دقیقا این بودجه‌ها را تصویب کند، با توجه به عملکرد دولت ممکن است این بودجه‌ها محقق نشود و با توجه به بحرانی که در زمینه آلودگی‌هوا از گذشته داشتیم، باید مورد توجه قرار گیرد.»

ابتکار در پاسخ به این سوالی درباره اثر تحریم‌ها بر آلودگی هوا نیز می‌گوید: «قطعا تحریم از چند جهت اثرات خود را گذاشته است. ما چه در گزارشی که سازمان ملل می‌خواست و چه گزارشی که دولت درخواست کرده بود اثر تحریم‌ها و فرآیندهای محیط‌زیست و سیاست‌ها و برنامه‌ها را ارائه کردیم. در آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائل، دسترسی به فناوری‌های نوین است و زمانی که اتفاق نیفتد، حتما آثار و ابعاد ملی و بین‌المللی خواهد داشت. زمانی که در مراودات بین‌المللی مشکل داشته باشیم برای فرآورده‌ها و مازوت روی دست پالایشگاه‌ها می‌گذارند و مجبورند سوخت مازوت را به‌جای گاز توزیع کنند، تراز انرژی به هم می‌ریزد و این خودش مسئله مهمی در آلودگی هوا خواهد بود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها