کد خبر: 579253
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۰۹:۲۰:۱۱
| |

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست مطرح کرد:

تامین نشدن بخشی از منابع مالی اجرای قانون هوای پاک

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست با اشاره به وضعیت کنونی هوا، موانع اجرای قانون هوای پاک را تشریح کرد.

تامین نشدن بخشی از منابع مالی اجرای قانون هوای پاک
کد خبر: 579253
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۰۹:۲۰:۱۱

داریوش گل علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در رابطه با چرایی اجرا نشدن قانون هوای پاک اظهار کرد: این قانون که در سال 1396 تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن در سال 1397 تدوین شد، تکالیفی را بر عهده برخی از سازمان‌های اجرایی گذاشته است. اجرای این تکالیف نیازمند منابع مالی است که بخشی از آنها تأمین نشد و مثلا برای توسعه حمل و نقل عمومی، کیفی سازی سوخت و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌توانستیم با منابع مالی موجود آنها را در اولویت خود قرار دهیم که متأسفانه انجام نشد. از سوی دیگر برخی از پروژه‌های دیگر نیز نیاز به تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه داشته است که آنهم اجرا نشد این‌ها موجب این شد تا بسیاری از تکالیف  اصلی و اثربخش در قانون هوای پاک که منجر به بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی می‌شد، بر زمین بماند.

به گزارش ایلنا، او در ادامه با بیان اینکه  در دولت جدید دستگاه‌های دولتی برنامه‌های خود را برای اجرای قانون هوای پاک اعلام کرده‌اند، گفت: در لایجه بودجه امسال هم ردپایی برای اجرای قانون هوای پاک گذاشتیم تا با ریل‌گذاری دولت به سمت اجرای قانون هوای پاک برویم.

او یادآور شد: اجرای قانون هوای پاک یک پروسه مستمر بوده و در کنار این تکالیف، برخی از اقدامات را که مغایر با سیاست‌های قانون هوای پاک بوده و موجب افزایش مصرف انرژی و بارگذاری آلودگی‌ها می‌شود باید پایان داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها