روزنامه هم‌میهن:

معضل ممانعت گروهی از مردان برای احیای قلبی زنان؛ می‌گویند چون نامحرم است به او دست نمی‌زنم!

روزنامه هم‌میهن نوشت: یکی از تکنسین‌های اورژانس 115 می‌گوید «ما مدام به آنها اصرار می‌کنیم که در قسمت سینه زن بیمار باید چه‌کاری انجام دهند، اما آنها می‌گویند به او دست نمی‌زنیم، چون نامحرم است و وقتی به آنها اصرار می‌کنیم، کلافه می‌شوند و حتی تماس را قطع می‌کنند.»

معضل ممانعت گروهی از مردان برای احیای قلبی زنان؛ می‌گویند چون نامحرم است به او دست نمی‌زنم!
کد خبر: 591682
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه هم‌میهن گزارشی از معضل ممانعت گروهی از مردان از احیای قلبی زنان دارد و نقل از یکی از تکنسین‌های اورژانس نوشته وقتی مردان برای احیای زن با آنها چانه می‌زنند، احتمال مرگ زنان را بیشتر می‌کنند.

به گزارش هم‌میهن، مینا، یکی از تکنسین‌های اورژانس 115 به هم‌میهن می‌گوید، زنان معمولا زمانی که در موقعیت احیای قلبی، ریوی قرار می‌گیرند، خیلی سریع به مصدوم کمک می‌کنند اما این موضوع برای مردان همیشه اتفاق نمی‌افتد: «ما مدام به آنها اصرار می‌کنیم که در قسمت سینه زن بیمار باید چه‌کاری انجام دهند، اما آنها می‌گویند به او دست نمی‌زنیم، چون نامحرم است و وقتی به آنها اصرار می‌کنیم، کلافه می‌شوند و حتی تماس را قطع می‌کنند.» براساس اطلاعات اورژانس تهران، از هر 10 ایست‌قلبی، دو مورد آن احیای موفق می‌شود که بستگی به سن فرد بیمار و زمان طلایی احیا دارد: «در ثانیه‌های اول که ایست‌قلبی تنفسی اتفاق افتاده، هرچقدر ثانیه‌های اول، احیا انجام شود، شانس زنده‌ماندن بیشتر است. وقتی مردان برای احیای یک زن با ما چانه می‌زنند، این موضوع مرگ زنان را بیشتر می‌کند.»

در ادامه این مطلب آمده است: یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران هم در گفت‌وگو با هم‌میهن، کم‌وبیش این موضوع را تایید می‌کند. او معتقد است، برای نجات جان افراد، اصلا جنسیت مهم نیست: «مهم این است که یک آدم را زنده کنیم؛ آنچه قرآن می‌گوید. اگر پرستار زنی بالای سر زنی باشد که باید قفسه سینه‌اش را فشار بدهد، خب بهتر است اما اگر نبود، باید بگذاریم بمیرد چون زن است؟ خب جواب خونش را چه‌کسی می‌دهد؟ این نکات از آگاهی نداشتن می‌آید و ما این بخش را باید تقویت کنیم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

    اولا آمار این اتفاق که زنی جایی دچار ایست قلبی شود که خانواده اش کنارش نباشن ناچیزه دوم از همین تعداد چند درصد احیا را انجام نمیدن، مقاله شما سراسر سیاه نمایی قشر مذهبی است،اتفاقا قشر لائیک در این مواقع اعتقاد به این مشکل من نیست و به من چه دارن،شما شعبه داخلی بن اره هستید، چیزی پیدا نکردید ، یه سوژه که یک در میلیون امکان داره اتفاق بیفته رو علم کردین،در ضمن جرات انتشار این مطلب رو ندارین،چون منطقی و هیچ جوابی ندارین




  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

    کسی نیست بگه طبق فرمودا قرآن اگه یک نفر را زنده کنید انگار تمام انسانها را زنده کرده اید و اگر یکی را بی گناه بکشید انگار تمام انسانها را کشتید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها