کد خبر: 589993
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۷:۵۰:۵۷
| |

هشدار نسبت به آسیب‌های امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها؛ رتبه هفتم ایران در آلودگی به بدافزارها

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: داده‌های بنیاد Shadowserver نشان می‌دهد ایران در روزهای گذشته در میان کشورهای با بیشترین آلودگی به بدافزارهای شناخته‌شده قرار گرفته است و متوسط میزان آلودگی سیستم‌های ایران طی سه ماه گذشته، کشور ما را در جایگاه هفتم قرار داده است.

هشدار نسبت به آسیب‌های امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها؛ رتبه هفتم ایران در آلودگی به بدافزارها
کد خبر: 589993
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۷:۵۰:۵۷

 روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به افزایش تمایل کاربران برای استفاده از فیلترشکن‌ها به دلیل محدودیت‌های اجباری، نسبت به آسیب‌های امنیتی بدافزارها هشدار داده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، آمارهای گوگل‌پلی نشان می‌دهد در این مدت فیلترشکن‌ها برای کاربران ایرانی جزو پر دانلودترین اپلیکیشن‌ها بوده‌اند. استفاده از فیلترشکن‌های گوناگون تنها برای چند لحظه استفاده از اینترنت بین‌الملل باعث شده کاربران بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی هرگونه اپلیکیشنی را روی تلفن‌های همراه خود نصب کنند. 

در ادامه این مطلب آمده است: فیلترینگ و تلاش برای دور زدن این محدودیت‌ها، با گسترش استفاده از بدافزارها توسط کاربران، امنیت آنها در فضای مجازی را به خطر انداخته است. داده‌های بنیاد Shadowserver که در حوزه امنیت سایبری فعال است، نشان می‌دهد ایران در روزهای گذشته در میان کشورهای با بیشترین آلودگی به بدافزارهای شناخته‌شده قرار گرفته است و متوسط میزان آلودگی سیستم‌های ایران طی سه ماه گذشته، کشور ما را در جایگاه هفتم قرار داده است.

دنیای اقتصاد هشدار داده است: آمارها نشان می‌دهد که فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنتی نه‌تنها در ترغیب کاربران به حضور در پیام‌رسان‌های داخلی و پلتفرم‌های بومی، کارساز نبوده است؛ بلکه کاربران را در معرض آسیب‌های امنیتی مختلف قرار داده و اینترنت کشور را ناامن کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها