کد خبر: 589963
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۰۸:۴۹:۲۳
| |

وزارت ارتباطات اعلام کرد؛

برای برداشتن محدودیت‌های فضای مجازی تصمیم‌گیر نیستیم

وزارت ارتباطات اعلام کرد:‌ این گزاره که در بیش از دو هفته گذشته شرایط عمومی کشور آرامش است و بوجود محدودیت‌های ایام گذشته ضرورت ندارد، باید تاکید شود که تشخیص شرایط امنیتی و غیرامنیتی توسط نهادهای امنیتی ذیصلاح انجام شده و وزارت ارتباطات در این زمینه تصمیم‌گیر نیست.

برای برداشتن محدودیت‌های فضای مجازی تصمیم‌گیر نیستیم
کد خبر: 589963
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۰۸:۴۹:۲۳

 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اذعان به آسیب کسب‌وکارهای فضای مجازی به دلیل اعمال محدودیت‌های اینترنت تاکید کرده که این وزارتخانه در زمینه برداشتن محدودیت‌ها تصمیم‌گیر نیست.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: اگرچه گاها ممکن است همچون گذشته به دلایلی چون حوادث غیرمترقبه یا تعمیرات و بازسازی، به صورت بسیار محدود و مقطعی در منطقه ای مشخص ارتباطات دچار اختلال یا قطعی شده باشد، اما حداقل در دو هفته گذشته هیچ قطعی یا اختلالی به سبب لینک های ورودی اینترنت به کشور و یا در شبکه زیرساخت سراسری رخ نداده است و قطعی برنامه ریزی شده ای نیز در هیچ نقطه ای از کشور به صورت مشخص اعمال نشده است.

در خصوص آسیب به کسب و کارهای فضای مجازی نیز شکی نیست که اعمال محدودیت های اخیر بخشی از این کسب و کارها را دچار آسیب کرده است. هرچند آمار دقیقی از کسب و کارهای فعال بر روی سرویس های محدود شده وجود ندارد و در این خصوص آمارهای متناقضی توسط مراجع مختلف منتشر شده، اما حتی اگر یک کسب و کار نیز آسیب دیده باشد برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهم است.

این گزاره که در بیش از دو هفته گذشته شرایط عمومی کشور آرامش است و به اصطلاح وجود محدودیت های ایام گذشته ضرورت ندارد، باید تاکید شود که تشخیص شرایط امنیتی و غیر امنیتی و تصمیمات بعدی ناشی از این شرایط توسط نهادهای امنیتی ذیصلاح انجام شده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه تصمیم گیر نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها